murdoc
Aktiv medlem
Den något ospecifierade frågan kräver kanske lite mer förklaring. =)
Det jag undrar på är hur ni gör när ni fotograferar?
Tar ni kameran i näven och tänker "Att nu ska jag ut och fotografera!", eller har ni med er kameran "I fall att nåt dyker upp?".
Planerar ni ert fotograferande eller är det ögonblicksbilder?
Naturligtvis gör man väl lite av varje men överlag?
Tycker själv att det ibland kan bli lite krystat när man beslutar sig för att sticka ut och fotografera. De bästa bilderna (i mitt tycke) har jag tagit när kameran "ändå var med" och ÄNDÅ så lägger jag ner mer tid på planerad fotografering än oplanerad.
Att press, dokumentär och tex. studiofotografer planerar mycket av sitt fotograferande är ju självklart men ni andra, som gör det för nöjes skull, hur gör ni?
/Tommy - som senaste fotosvängen tog 4 bilder på ungefär lika många timmar.
Det jag undrar på är hur ni gör när ni fotograferar?
Tar ni kameran i näven och tänker "Att nu ska jag ut och fotografera!", eller har ni med er kameran "I fall att nåt dyker upp?".
Planerar ni ert fotograferande eller är det ögonblicksbilder?
Naturligtvis gör man väl lite av varje men överlag?
Tycker själv att det ibland kan bli lite krystat när man beslutar sig för att sticka ut och fotografera. De bästa bilderna (i mitt tycke) har jag tagit när kameran "ändå var med" och ÄNDÅ så lägger jag ner mer tid på planerad fotografering än oplanerad.
Att press, dokumentär och tex. studiofotografer planerar mycket av sitt fotograferande är ju självklart men ni andra, som gör det för nöjes skull, hur gör ni?
/Tommy - som senaste fotosvängen tog 4 bilder på ungefär lika många timmar.