Har en Sony A6500 som jag är väldigt missnöjd över men det har nog mer med hur jag är, än kameran. Nu är ju A6400 en nyare kamera där säkerligen massa saker är fixade. Men som jag tidigare nämde köpte jag den pga alla fina recensioner. Tekniskt är det en väldigt bra kamera, In-body Stabilisation gör den riktigt bra. Bilder gör den bra inga problem där, film riktigt fin kamera för det. Men sen kom det till hur vad jag inte gillade med den, A6400 och A6500 är inte likadana kameror. Har du tänkt filma mycket så vill du också ha bra ljudupptagning, Sony är inte riktigt kända för att ha en bra pre-amp, där vinner Canon helt och hållet, Fujifilm är inte bäst men inte lika dåliga som Sony. Dpreview gjorde precis ett test
https://www.dpreview.com/videos/659...rrorless-and-dslr-microphone-pre-amp-shootout
Detta var helt avgörande varför jag började ogilla kameran (Sony A6500).
- Lång uppstartstid
- Focus och Zoom återställdes varje gång den gick ner i vila
- Lärde mig aldrig riktigt att snabbt ställa in slutar/bländare/ISO
Det är ju mycket i hur man använder kameran nästan uteslutande. Där det då är viktigt att testa på och lära känna kameran också.
Det slutade med att jag köpte en Fujifilm T-X3 som har fått upp min fotoglädje igen efter många års stiltje.