skarpedjup
Aktiv medlem
Kan ju inte klämma ur sig all idéer här, risken är ju att man har nån bra som nån snor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag lade den i "No Words" för att visa att folk enbart med bilder kan visa hur de tolkar detta ord. En tråd i Arbetsuppgifter hade vart dunder kul då det även är av intresse att höra hur folk tänkte. Men jag tänker då inte skapa en liknande tråd och jag tror ändå folk har lättare att visa sin kreativitet än att beskriva denArleklint skrev:
Ser du något gemensamt i bilderna i den No Word du skapade. Jag ser det som väldigt olika och splittrad tolkning av "kreativt". Det är kul och bra!
Om du lagt det som arbetsuppgift hade det varit roligare, för då hade vi kunnat flika in frågor och kommentarer.
Jag ger bort mina bästa ideér, de jag behåller för mig själv är de som är så vansinigt tokiga att man kanske kan tjäna nått på dem.Jamas skrev:
Kan ju inte klämma ur sig all idéer här, risken är ju att man har nån bra som nån snor.
Nekomy skrev:
Jag lade den i "No Words" för att visa att folk enbart med bilder kan visa hur de tolkar detta ord. En tråd i Arbetsuppgifter hade vart dunder kul då det även är av intresse att höra hur folk tänkte. Men jag tänker då inte skapa en liknande tråd och jag tror ändå folk har lättare att visa sin kreativitet än att beskriva den
I förhållander till hur man tolkar ordet "Kreativt".Arleklint skrev:
Anna kan hitta orden.
Vad är kreativt om det inte är relaterat till något.
No Word tråden är en lösryckt tråd i tom luft där det sägs kreativt. Det är ungefär likvärdigt med att skapa en tråd som heter "Konstruktivt"
I förhållande till vad?
Men de som sände upp bilder viste vad som gälde och de hade inget problem med detta, så vad är problemet?Arleklint skrev:
Men ingen kan väl vara kreativ om man inte vet vilken uppgift som skall lösas?
Nekomy skrev:
I förhållander till hur man tolkar ordet "Kreativt".
Hur man än tolkar det var folk kreativa nog att ta sig an denna utmaning och det blev många intresanta bilder i vad man skulle kunna kalla fri konstnärlig anda.
Vist är ordet lösrykt, men den mänskliga kreativiteten hindras inte av sådana bagateller
ariadne skrev:
Lösryckheten är väl bara till fördel i No Words trådarna
Arleklint skrev:
Men en "No Words"-tråd Kreativt ger inget om man inte vet ursprunget. Här krävs någon form av bakgrund för att kunna tolka tanken.
Det är som att bara se bilder typ "Fyndigt"... vadå fyndigt... vilken var uppgiften som löstes fyndigt?
Arleklint skrev:
Där är vi ense. Pooler måste vara tydliga!
Jag kan ge dig ett litet tips och råd om hur man kan tänka kreativt. "No Words" handlar om hur man tolkar ett ord och ordet i detta fall är nu "Kreativt".Arleklint skrev:
Men en "No Words"-tråd Kreativt ger inget om man inte vet ursprunget. Här krävs någon form av bakgrund för att kunna tolka tanken.
Det är som att bara se bilder typ "Fyndigt"... vadå fyndigt... vilken var uppgiften som löstes fyndigt?
Nekomy skrev:
P.S Ge mig ett exempel på ett tydligt pool namn så skall jag se om jag kan ifrågasätta det
Men du måste inse att det är stor skillnad mellan tele-makro och vidvinkels-makro och man skall inte blanda dessa då det rör sig om två skilde sätt att fotografera. Sedan är det ju risk att man misstolkar makro som närbildsfotografering om man inte sätter upp bra regler redan från början.Arleklint skrev:
När det gäller pooler. Ett tydligt namn på en pool skulle kunna vara macrofoto. Jag säger inte att vi skall ha en sådan, men det skulle funka rent praktiskt eftersom macro är ett entydigt begrepp. Avbildningsskala 1:1 eller mer.