ariadne skrev:
Inte för att detta har med tråden att göra, men om du inte vill bli ifrågasatt så kanske det är lönlöst för dig att diskutera.
Att bli illa bemött ska man ju dock klart inte behöva bli.
Menar om jag kommer med ett påstående så kanske jag inte ska bli förvånad om någon frågar efter grunden till mitt påstående. Inte för att anklaga (eftersom du talar om försvar)
Jag vill bli ifrågasatt men inte illa bemött. Jag vill att folk sakll slå mot mina åsikter och inte mot mig som person.
Jag vågar gå mot gällande tro och ifrågasätta. Jag litar inte på teorin "att det som de flästa tror på är rätt" och kan därför gå mot majoriteten om jag tvivlar nått tills de lyckas komma med bevis för det majoriteten påstår.
Det gör att några känner sig upprörde och ofta börjar inlägg med en ganska nedlåtande ton gentemot mig bara för att jag vägrat att inte godtagit den gällande normen i någon fråga.
Strunt samma. Jag är van och blir ofta tröstad av snälla e-mail från folk som säger att de faktiskt fåller med mig i många frågor.
Men en pool för kreativa bilder. Jag undrar hur det kommer att bemötas. Jag hade väntat mig att några skulle vara okreativa nog att fråga vem som skall bedömma vad som är kreativt bilder på samma sätt som man ifrågasättar meningen på de flästa förslag på pooler med samma löjliga argument.
Vem skall bedömma det? Ungefär som man behöver en dommare för allt och att man själv inte har förmåga att bedömma nått.
En pool för omanipulerat. De flästa med någon form av begåvning skulle kunna tolka detta, men ändå blev det genast en diskution. Man väntade inte till poolen kom, utan man irfågasatte allt redan när det bara var ett löst förslag här på forumet.
Det lilla minsta som kräver någon form av kreativt eller själständigt tänkande ifrågasätts och även när det gäller frågor om fotografering med kameran så ifrågasätts det om man skall ha pooler för enbart detta.
Sverige har fått en fotosida där fotografering inte verkas uppskattas lika mycket som digital efterbehandling och där bildskapande har hamnat i första hand framför det genuina fotograferandet.
Jag har inget mot efterbehandling och bildmanupulation; det är bara det att jag saknar en motpol till dessa. På samma sätt som vissa artister ibland spelar unpluged för att visa att de kan spela bra utan teknik så vill många fotografer visa hur de kan hantera sin kamera utan att efterbehandla bilderna.
Bla, bla bla. Jag svamlar nu.
Klart bra bild KG.