Annons

Hemsidor

Produkter
(logga in för att koppla)
Ifall man har lite programmeringskunskaper så kan man ju göra som jag; bygga ett databasdrivet fotoarkiv och använda det på sin hemsida. :)

Just nu 3438 foton, fullt sökbart: guffa.com.
 
Jag söker länkar som jag kan lägga in på min hemsida. Så vill ni att jag ska länka till er så får ni gärna skicka mig ett mail. Jag ställer frågan eftersom det är omöjligt för mig att kolla igenom alla era sidor. [email protected].
Min sida kommer göras om under våren och då ska länkarna delas upp på fotografer, modeller osv.

M v h
Patric
www.tille.se
 
Tjaa. Man kan väl inte läsa en sånhär tråd och kolla på alla andras fina hemsidor utan att visa sin egen i hopp om att någon kanske kan bli lite inspirerad av den.
www.sjohan.com
hemsidan i sig är jag ganska nöjd med men bilderna ber jag er att blunda för då de flesta av dem är tagna innan jag hade ett riktigt intresse och är därför urusla.
skapad i en texteditor inte allt för olik anteckningar som heter edit plus. Fördelen med det är att man får så kallad syntax highlighthing. (Ungefär så att alla igenkända kommandon får fin färg och koden blir mer lättläst.) Sen lite photoshop är väl inblandat också men inte så mycket. Albumet är egenkodat och jag kan logga in och sedan ladda upp bilder direkt på hemsidan eller om jag vill lägga upp hela mappar så kan jag logga in på ftp och ta det den vägen
 
Smart! Där ser man vad man inte tänker på när man har bredband och alla bilderna lagrade i tempen. Ska fixa med en gång. Tack
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.