Advertisement

Annons

Hegethorns Foto bra eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie Boy

Aktiv medlem
Hej
Kan ni rekomendera detta företag?
Letade lite om SB-600 till Nikon, detta företag kom upp först och var då billigast. Jag har inte handlat hos dom förut men man vill ju kolla upp lite innan så man vet att man får sina grejer.
varan var 300:- billigare än Cyber + fraktfritt låter ju väldigt bra, tycker jag. så ni som har varit i kontakt med Hegethorns Foto skriv gärna en rad eller 2.
-Fredrik
 
De får en rekommendation till från mig. Köp där du, det känns som ett mycket tillförlitligt företag.

Citat från deras hemsida:

"Hegethorns Foto AB är ett väl etablerat företag som startade sin verksamhet i Nässjö 1886. Idag arbetar tredje generationens Hegethorn inom företaget.

Efter att Anders tog över verksamheten efter sin far Alexander 1970 har även vi bedrivit postorderverksamhet. Sedan dess har kundkretsen ständigt växt och idag levererar vi kameror och kringutrustning till yrkesfotografer och glada amatörer.

Hegethorns Foto AB är uppdelat i två delar, en butiksavdelning och en postorderavdelning. Vi är sammanlagt 9 anställda med olika arbetsuppgifter. Vi håller till på Rådhusgatan 36 i Nässjö och här har affären legat sedan 1986.
"

Per.
 
åh.. tack alla för era svar, det är alltid bra och veta lite innan man föröver en massa pengar, dom är billigast på varan jag vill ha.
 
Hej
Kan ni rekomendera detta företag?
Letade lite om SB-600 till Nikon, detta företag kom upp först och var då billigast. Jag har inte handlat hos dom förut men man vill ju kolla upp lite innan så man vet att man får sina grejer.
varan var 300:- billigare än Cyber + fraktfritt låter ju väldigt bra, tycker jag. så ni som har varit i kontakt med Hegethorns Foto skriv gärna en rad eller 2.
-Fredrik

Har handlat en del hos Hegethorns och kan varmt rekommendera dig dit, vill minnas att du även kan beställa mot postförskott där.
Mkt bra service
//Patrik
 
Har handlat ett par dyra grejer där och även behövs reklamera två gånger. Hegethorns har skött sig exemplariskt. Rekommenderas!
 
Hej!

Ursäkta att jag drar upp en "gammal" tråd, men varför starta en ny tråd när det finns en gammal som behandlar samma ämne.

Så till min fråga, jag funderar på att investera i en Canon EOS 50D i sommar. På Cyberphoto och Scandinavian Photo tar de ~9500:- för kamera huset.

Men på Hegethorns Foto tar de ~7800:-

Jag har i en annan tråd läst väldigt mycket positivt om Cyberphoto och hur de hanterar deras kunder.
Är det värt att lägga de extra ~1700:- och köpa från Cyberphoto?
För dom pengarna kan jag köpa en en Speedlight 270 EX blixt.

Men om jag kollar på kitet med EOS 50D + EF-s 17-85 f/4,0-5,6 IS USM så ligger priserna ganska likt, mellan 11,500:- till 11,800:-. Dock har inte Cyberphoto just det kitet, men de både kamerahuset och objektivet går att köpa löst.


Så min fråga är hur kommer det sig att Hegethorns kan hålla de priserna? Har de dålig service eller är de ex. utan svensk meny eller andra "snikerier"? Vad är det som gör att de kan hålla priser såpass mycket under konkurenterna.
 
Jag kan också rekommendera dom. Jag köpte ett objektiv som jag inte var riktigt nöjd med skärpan vid stor bländare. Fick bra service och jag fick byta ut objektivet utan några protester.

/Gunnar
 
De gånger jag varit inne i butiken i Stockholm så har de i alla fall haft mängder med nya prylar.
 
Ok.

Var inne och kollade lite på Rajala Pro Shop. De hade ett erbjudande med EOS 50D + 1585 f/3,5-5,6 IS USM för 11,9kkr.
Verkar vara ganska prisvärt då 15-85 objektivet kostar nästan 7,5kkr på Scandinavian Photo.

Det är bra lockande att slå till på det kitet.
Men hur är Rajala Shop vid ev. reklamationer och ander kundkontakts ärenden?

Edit har kollat på detta:
CANON EOS 50D + 15-85 IS KIT...............................11.999kr
CANON EF 50/1.8 II .................................................999kr
CANON EW-73B (EF-S 17-85/18-135 IS USM).............440kr
MATIN GIANT BLOWER.............................................190kr

Efter att ha läst lite på nätet och kollat runt på priser här o där så känns detta kitet väldans prisvärt!

Har länge velat ha ett fast 50mm. Men det finns inga enligt mej "billiga" till Sony D-SLR, som jag för tillfället har.
 
Senast ändrad:
Beställde ett Samyang 8mm fisheye till min Nikon-kamera igår. Fick precis SMS om att det finns att hämta hos mitt postombud. Mycket nöjd såhär långt.
 
Kan också rekomendera Hegethorns!
Dom har väldigt mycket reservdelar till manfrotto då manfrotto har sitt skandinavien-lager i just nässjö.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.