mayro
Aktiv medlem
Kan det vara så att mayro använder sin kamera till mer än en sak?
Du satte spiken rätt i plankan där.....
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan det vara så att mayro använder sin kamera till mer än en sak?
Så det går att ta raw med mindre mp därmed om jag förstår dig rätt?
Tackar....
Då vet jag att kameran kan vara användbar utan att "elda för kråkorna" då 11 mp räcker lätt för bildtrådar på nätet ...
Hua... Jag sitter och läser och läser så ögonen går i kors.. Tror jag tittat på säkert hur många bilder samt sidor med text som helst.. Och detta på både A850 samt det lilla som tills nu kommit från A550..
Attans A550 som skulle dyka upp och tydligen vara rätt bra......Det ligger ju där baki huvudet att en ev efterträdare till A700 kanske skulle komma inom inte för lång tid.... Och med aningen flyt då med live view....Och då A550 verkar klart ha en del prestanda så kan man ju tänka sig en efterkommande A7xx också har det...
Förbaskade Sony som inte släpper lite info... Korkat....
;
Sony säger själva att dom inte kan konkurera med Canikons värstingkameror,
Men likväl så konkurrerar de just med Canons/Nikons toppmodeller i FF-skiktet vad gäller prestanda. Och till ett billigare pris. Vem kunde tro att en A900 skulle vara så svår att särskilja från en Nikon D3x eller Canon 1DSMkIII. Marginella skillnader för mindre än halva priset.
För dagen saknar de dock en aps-c som kan tävla med Canons 7D eller Nikons D300s, men gamla A700 låg inte långt ifrån Nikon D300. Så det kommer nog en sådan modell också med tiden. Men å andra sidan kanske man är nöjda med att tillverkat den billigaste FF-kameran på marknaden. En A850 är svårslagen vad gäller pris/prestanda/Kvalitet.
Senast jag pratade med Sonyfolket ansåg man att problemet att slåss med Canon/Nikon inte ligger så mycket på kamerahusen . Däremot på ett bredare optikprogram i mellanprisklassen. Och då menar man inte redan sålda äldre Minoltaoptiker utan just nu vad som finns att tillgå med loggan Sony på. Nikon och Canon har en hel bunt gluggar i mellanpris-sortimentet som är bra. Sony ett fåtal. Däremot har man ett fåtal otroligt bra gluggar i det högre segmentet.
Tror de får samarbeta med fristående optiktillverkare mer.
Håller med. Skulle t.o.m. säga att den är oslagbar......
En A850 är svårslagen vad gäller pris/prestanda/Kvalitet.
...
Det skulle jag definitivt säga att de har. Vill påstå att de har bättre råd med detta än vare sig Canon eller Nikon har (se hur mycket dyrare dessas FF-hus är). Nikon måste köpa sina bildsensorer utifrån (bl.a. från Sony). Canon tillverkar sina egna, men eftersom Sony är världens största tillverkare av bildsensorer (de säljer mer än alla andra tillverkare gör tillsammans) så har Sony stordriftsfördelar här....
har sony råd att fortsätta sälja FF,
...
Hahaha! Roligaste konspirationsteorin jag läst på länge!...
kanske är det som så att Sony startade bygga systemkameror för skapa ett tryck bakvägen på andra kameratillverkare så dom inte väljer andra leverantörer av sensorer?? Dvs att andra vet att den dagen dom byter leverantör släpps Sonymontret ut med full kraft på banan. och så länge dom handlar Sonysensorer så håller Sony sig ett steg bakom i isokriget.. och satsar bara på bildkvalitet som främsta mål.....
...
jag tror helt ärligt min lilla konspriationsteori har en hel del realitet bakom sig... Därför ett bättre skäl till att Sony inte sopar banan med dom andra kan jag inte komma på..För jag är övertygad dom kunde om dom ville..kanske är A5xx serien lite en liten "påminnelse" sony sänt ut som signal att "akta er, Vi kan om vi vill även höja isoprestandan och ha större sökare med fungerande live view"... Samt rent marknadsmässigt så är sensorsäljandet klart enklare samt spar stora kostnader ifråga om marknadsföring osv sidoverksamhet mot att jobba med klara produkter som färdiga kameror kan man gissa....
Därmed kan enkelt ett "hot" via att ha klara systemkameror som säljs med liiite "bromsad" prestanda isomässigt mot tex främst Nikon vara ypperligt att ha där i bakgrunden om utifallatt tex storsäljaren Nikon skulle få för sig byta leverantör.... Då fanns inget som stoppade Sony från att skippa "vänligheten" längre.. Utan då slog man på hela sin kunskapsbas rätt givet. Vilket rakt inte skulle gynna Nikon i första hand..
Så aningen är funktionen med Sony systemkamerorna oavsett det är omedvetet eller fullt medvetet (vilket jag tror) ett slagt "utpressningsverktyg" som ligger där som en skarpladdad pistol med sitt outalade hotbild.. Vilket nog skapar en sitts där man tänker sig både en och två ggr innan man byter leverantör..
Dvs Samarbetet utgör skälet att man inte drabbas utav en konkurent man inte vill ha..
Just "Snikon" samarbetet är utav den typen jag enkelt skulle bedömma som ett slags vänskap där den ena binder den andre.....Och båda tjänar på att inte "störa ordningen"...
Däremot ser man att Canon svarar med panik och släpper sina kameror utan dom ens är klara.... Sony samt Nikon verkar kort sagt jobba coolare samt ha bättre kvalitet än Canon som släpper i panik mer..
Allt jag tror mig "kunna" om marknad och funktion tyder för mig det som att mina tankar inte helt är enbart konspirationsteori. Utan jag tror att det ligger absolut en "liten höna" där utav nått slag..
Troligen "same same but different"
Har också tittat på denna. Det verkar som om Tamron tillverkar visa av Sonys objektiv blan annat denna.
Test
http://kurtmunger.com/tamron_af_18_250mmid139.html
och
http://kurtmunger.com/sony_dt_18_250mm_f_3_5_6_3id175.html
Gäller dock se upp för 18-200 som vist är sämre och har plast fattning....
Stämmer. Sonys version fokuserar betydligt snabbare. Optiskt är det säkert samma....
Tror jag hoppar Tamrons motsvarighet som ju om jag har förstått det rätt har en ljudligare fokus-drive och något långsammare fokus?
...
Stämmer. Sonys version fokuserar betydligt snabbare. Optiskt är det säkert samma.
Mja, jag har nog snarare intrycket av att en majoritet är förvånade över hur bra just denna 18-250 mm superzoom är (har dock inte sett så mycket kommentarer om detta här på Fotosidan, utan mest på utländska sajter). Däremot är det många som klagar på Tamrons 18-200 mm objektiv, som tydligen är markant sämre. Det kostar ju också mindre än hälften, så det kanske bara är vad man kan vänta sig.