ANNONS
Annons

Från A700 till A850/A900

Produkter
(logga in för att koppla)
Men måste säga att "testbilderna" var klart lite "knepiga" ..

Pentaxen pga dom egentligen var intetsägande samt klart dålig kvalitet på egentligen. Konsertbilderna har jag sett bättre tagna utav amatörer med startseriekameror oavsett märken. Så jag fattar inte riktigt vad dom vill uppvisa för goda egenskaper med dom bilderna egentligen..

Så lite obegripligt att dom bilderna skall representera en "vinnarkamera" ifrån en "testare" kan jag nog anse. Men detta sagt med tanke att kameran säkert är bra.!! intet annat sagt !!..... Men fotografen / testaren bör nog antingen skaffa brillor då bilder väljs ut som visning utav kamerans bra bildkvalitet man vill visa..... Eller ta fina bilder kanske vore en bra start så man kan se hur bra den verkligen är.. kanske lära sig fota kan vara en god ide?.. Bildurvalsinne verkar rakt inte finnas i varje fall..

och igen. Kameran är säkerligen bra.. Det är "testarens" förmågor som starkt ifrågasätts...

Canonbilderna skapar förundran pga skärpa och kasst fokus... Igen. Antingen halvblind testare eller i detta fallet en felaktig kamera eller objektiv. Eller båda delarna kanske..? Knepigt ser det ut i varje fall i mina ögon sett med tanke på att det skall vara bilder som visas för uppvisa kamrans prestanda.....Och i detta fallet ingen direkt gratiskamera heller.. isobilder tex där grejerna är ur fokus är ju rena rama lekstugan..

A900án finns direkt inget att snacka om då den ju har rätt "enkla" bilder tagna samt gör det den skall göra enbart...Vilket vore klart förvånande om inte vilken kamera som helst med liknande fint objektiv borde göra... Men skam vore det annars då den enligt bild har CZ objektiv till skillnad från dom andra som har kitobjektiv av nått slag monterat vad jag förstår..

I mina ögon sett verkar denna "Testsite" minst sagt "konstig".. Samt trotts Sony får en hedrande 3´dje placering så är deras "testbilder" ifrån olika kameror samt märken i varje fall långt ifrån trovärdiga i bildkvalitet....

Vilket skapar för mig ett problem då man sedan läser texter och ser på bilder och fattar rakt ingenting om hur dom ens kan med dom visade bildernas kvaliteter ens bedömma kamerorna alls....

Så igen så kommer min tvivlande syn på dessa "testare" samt "testsiter" krypande..

Ingen mer än jag som reagerar på sådant här ??

Tur man inte skall köpa kamera som helt oerfaren då sådant här "testande" är sådant man skall se samt läsa samt försöka skapa sig en uppfattning om sitt val..

Hualigen...

Senast ändrad:
Visst e det så...Pentaxen måste vara den kameran som ger mest "bang for the buck"..sjukt mycket kamera för sin prislapp.

Överraskande och förbaskat roligt, att dom sätter Pentaxen på första plats, även om marginalerna var små. Denna plasering känns nästan unik och så extremt ovanlig, Pentax före Canon. En liten oro kröp dock in genom skinnet, när han påtalar att A900 är en favorit för honom. men skojigt är det. /Bengt.

Överraskande och förbaskat roligt, att dom sätter Pentaxen på första plats, även om marginalerna var små. Denna plasering känns nästan unik och så extremt ovanlig, Pentax före Canon. En liten oro kröp dock in genom skinnet, när han påtalar att A900 är en favorit för honom. men skojigt är det. /Bengt.

oro?

utveckla gärna det så man förstår hur du tänker ..

Ja väldigt enkelt, om jag inte missförstog det hela, läste inte supernogrant, om testaren, testar sin favoritkamera , kan den inte få lite extra + då, kanske missade något.

brukar ju vara så att en produkt vilken som helst blir ens favorit just för man anser den ge det där lilla extra som helhet.. Annars blir den ju inte "ens favorit" rätt klart...

Så självklart ger sådant ett +

brukar ju vara så att en produkt vilken som helst blir ens favorit just för man anser den ge det där lilla extra som helhet.. Annars blir den ju inte "ens favorit" rätt klart...

Så självklart ger sådant ett +

Skitkul att du svarar på mina brev tobbe. har följt dig under lång tid. dina vulkanutbrått som du hade förr saknar jag faktiskt. förbaskat synd att A900 är för dyr mig. vill gjärna hade den före 850. kan bli en klassiker, snälla kan du inte ryta lite. //Bengt.

Testen är ganska intetsägande. Inget ord om det är raw som använts eller jpeg som körts genom kamerans eget antibrussystem, Jag kallar detta inte ens för "test" utan för "har kollat lite på dessa kameror och så här verkar det vara".

"Isotestet" på A900 var iofs ganska illustrativt, men den skulle mätts mot annan kamera enligt axiomet: Allt lika och raw samt upplysts om vilken konveretare som använts.

Det här är inte ens konsumentupplysning. Hänvisar återigen till Proffsfoto nr 1 2009 för en jämförelse mellan 3 olika FF-kameror (Sony, Nikon och Canon). Där har man varit exemplariskt noggranna.

Skitkul att du svarar på mina brev tobbe. har följt dig under lång tid. dina vulkanutbrått som du hade förr saknar jag faktiskt. förbaskat synd att A900 är för dyr mig. vill gjärna hade den före 850. kan bli en klassiker, snälla kan du inte ryta lite. //Bengt.

Tjaa.. Vad skulle behövas "rytas till om" :)

Canonfolket har egna "problem" att reda ut . Så dom håller sig cool och njuter av inbördes beundran och felsökning... Så dom har inte tid med "hyss" sedan länge nu...

Nikon förlorar pallplats igen fast dom är "bäst" ... Så där inväntas nu att Nikonkontoret med sina "marktrupper" tar tag i detta och skapar ett uppror igen... För så här får det bara inte gå till... .. Hualigen..

Olygänget har gått i ide´ .. Så man skall inte väcka den björn som sover heter det... :)

Från Pentaxhålan hörs Discodunk och festskrål efter sin delseger i denna test dom vann.. Så dom har inte en tanke på att småbråka med en Sonyist.. Tvärt om så inbjuder dom "kamera-släktingar" från Sony säkert för fira och dra nåra bärs...Man hör glasen klirra och skratten eka ut över kameranejden..

och vi Sonyister.. Ja vi står här och beskådar händelserna runtomkring och fundera på om vi skall ta upp Sonys senaste startseriekamerors grepp för debatt så vi också får något att skälla på... :) :)

Oron bör väl uppkomma i CaNikon-lägren, eller?

Jo du har rätt Gunnar, lite märkligt vilken tid det som gått innan A900 tagit experter till erkännande om dess fina egenskaper, vet ej riktigt varför, men för att komma underfund med nytt märke som Sony som inte haft det så lätt bland alla Canikon andvändare, så har det krupit fram flera egenskaper med tiden, som även experter fått erkänna. Känns ändå jobbigt att så många 7D ägare hela tiden hittar fel på 7D som verkar så lovande, lider faktiskt med dom, absolut ingen skadeglädje, utan sorgligt. Dom har väntat och väntat, hoppas det löser sig för dom. //Bengt.

Canonfolket har egna "problem" att reda ut . Så dom håller sig cool och njuter av inbördes beundran och felsökning... Så dom har inte tid med "hyss" sedan länge nu...

Nikon förlorar pallplats igen fast dom är "bäst" ... Så där inväntas nu att Nikonkontoret med sina "marktrupper" tar tag i detta och skapar ett uppror igen... För så här får det bara inte gå till... .. Hualigen..

Olygänget har gått i ide´ .. Så man skall inte väcka den björn som sover heter det... :)

Från Pentaxhålan hörs Discodunk och festskrål efter sin delseger i denna test dom vann.. Så dom har inte en tanke på att småbråka med en Sonyist.. Tvärt om så inbjuder dom "kamera-släktingar" från Sony säkert för fira och dra nåra bärs...Man hör glasen klirra och skratten eka ut över kameranejden..

och vi Sonyister.. Ja vi står här och beskådar händelserna runtomkring och fundera på om vi skall ta upp Sonys senaste startseriekamerors grepp för debatt så vi också får något att skälla på... :) :)

Hahahaha :)

Var har Sten Åke tagit vägen är han ute med A350 och plåtar. eller har han tagit fram matcho kameran Nr 1 KM7D som han skrev en gång. Poetisk har du blivit till och med tobbe, ganska vackert. Jag stackars Canon, vad mycket fel som dyker upp på 7D. ser annars lovande ut så man blir sugen på den. är jag illa ute nu, nä,nä inte så farligt.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto