Isosnackaet är det i stort sett ända man kan anföra.. Givetvis är det då det som blir ämnet man söker konkurera med..
Medans trotts allt det finns användare som anser att bildtyp är mer viktigt om man har en hyfsad god isohantering som bas.. Jag är en av dom som prioriterar bildtyp före att ha högsta isohanteringen.. Och jag är för min del rädd för att Sony skall sattsa på Isokriget för hårt och tappa bildtyp under resan..Vore ohyggligt synd det...
Dessutom är det nog tyvärr så att oavsett om Sony bygger världens i särklass bästa kamera kommer ändå inte detta skrivas i Svenska Tester någonsin under överskådlig tid..Utan man kommer hitta på något man kan klaga på som gör man "slipper"...
idag kan vem som helst kolla isoprestandan på kameror som hissats makalöst bakåt i tid.. Och idag kan folk se sådant jag tex påstått samt blivit hängd för innan Dxo markt startade visa mätningarna att det jag sagt stämmer.. Allt som skrivits i sk "tester" är rakt av inte sant... En del superhissade kameror har de fakto inte ens varit bättre än Sonys kameror fast Sk "Tester" påstått så..
Sony har inte varit så kassa.. Inte minolta heller.. Inte som man gjort gällande.. Dom är inga värlsdmästare.. Nej nej.. Men långt ifrån så odugliga som folk snackar om man jämför med andra kameramärkens dito..
men klart.. Används kassa programvaror för Sonykamerorna.( gäller även minoltakamerorna). Samt 100% Canikonanpassade för Canikonerna så.. Givetvis kommer dom "vinna" enkelt... Men det har ju överallt endast prioriterats programvara för dom två stora.. Andra har fått resterna vid matbordet liksom... inte underligt att det blir snett då i prestandafrågan...
NU tex kom A550 som verkar lovande även med isohanteringen..Samt programvara tas nu fram mer noga troligen anpassade till andra än enbart Canikon .... Ja vad klagas det då på tro.. Jo att sökaren är subejktivt lite "mörkare" fast den har samma storlek som Canons sökare samt Nikons..
Herrejisses... Detta kommer man nu anföra så det står härliga till trotts kameran troligen är en av dom bästa kameror som gjorts i denna nivå för ta stillbilder ihop med sin makalöst användbara live view.... Såg tex att man nu fått blixtstyrning i Canons nya dyra kamera. Revolutionerande häftigt.... Sådant har sony i billigaste Startseriekamerorna sedan länge....
nej jag duckar rakt inte för massa snack om att Sony skulle ha så mycket mer att bevisa.. Sony är redan en spelare som borde få respekt för det enorma jobb dom lagt ner. Samt dessa urfina kameror dom redan bygger...och jag för min del anser mig ha noll skäl att misströsta.. Jag har fotat med min A700 samt A300 där Canikoner står med blixt o stativ därför dom inte klarar ta bilder i det ljuset med sina kameror säger dom.. och jag bara klickar på handtaget utan problem alls... .Dom kommer fram och frågar vad jag har för kamera.. Då dom får se vad det är kommer det förvåning i ansiktena och att man vill se bilden i skärmen.. Och då kommer än mer förvånat typ att "" jag läste ju Sony var så dåliga bla bla bla""...
Ja just.. Dom läste.....
Det finns bättre nattkikarkameror.. men fasiken inte bättre generellt sett kameror anser jag.. Sony har en mycket hög kvalitet. Bra rep service redan för oss amatörer. bra utbud.. bra med funktioner. inbyggd stabilisering . På startserier bästa live view som finns för praktiskt användande...Samt bra kompabilitet med objektiv beg - tredjeparts samt bygger på med nytt inom märkes.... Alla Af objektiv passar till varenda kamera..
Givetvis finns enskildheter olika märken har som fördelar.. men räknar man på Sonys fördelar så behöver man inte stå med handen knuten i fickan och se gnällandet på märket utan våga "svara upp".... Sony bygger suveränt fina kameror. och kommer utan tvekan bygga än bättre kameror då mer vatten runnit under broarna.. men redan dagens kameror är suveränt bra kameror...
och varför skriver jag en "reklamtext" för? Jo för det gnälls för mycket på vårt märke då det egentligen är totalt onödigt.. Samt man "går på" vad "andra säger".. fast det inte stämmer.. Man har historiska skapat en vy av att andra är såååå mycket bättre.. Vilket dom inte är då man tittar nogrant på saken som helhet..
överdrivet samt biast Tester har fått skapa en slags mindervärdighetskomplex bland Sonyister (minota) jag jag har snurrigt svårt att förstå.... Så fort en Canikon kommer farande med isosvärdet så blir man rädd och knyter handen i fickan..
Nä.. Ta er en titt runtomkring och se bilder och jämför så inser nog var och en att Sonys kameror står rakt inte efter nån annan kamera... även om dom inte är världsbäst med iso.. men man kan inte vara bäst på allt..
Och man behöver faktiskt inte vinna en ända deltävling för att bli världsmästare.. Tänk på det...
Så fram med lite "självförtroende" så blir nog kamerahobbyn lite roligare..