Annons

Foton från semestern???

Produkter
(logga in för att koppla)

ansoln02

Medlem
När jag åker på semester så har vill jag ju fota alla bilder i högsta upplösningen på min kamera(dimage7i). Ibland vill jag dock skicka hem lågupplösta bilder till vänner och bekanta, och jag undrar därför om det finns något program eller gratis webbtjänst där man kan storleksförändra sina digitala bilder...

Hur gör ni??
 
Hej
Bra tips!

Jag har en närliggande fråga: Vet någon av ett litet (gratis)-program som man kan skicka med på en CD med bilder. Det ska endast kunna visa en slideshow och gärna ett album med thumbnails och kunna köras igång även av dem som inte är så datorvana.
Mvh
Sten
 
Faör att enkelt kunna dela med mig av bilder så att alla kan läsaa så brukar jag använda mig av ett program som skapar html album. Sen bränner jag sted på en cd och lägger till en autorun fil så det startas direkt. brukar även lägga ner de lite större orbinalbilderna också så kan den som har kunskapen titta på de stora filern.
 
Tack för tipset

Jag har laddat ner Irfanview och det såg ju bra ut. Tyvärr är det ju oftast så att man inte har rättigheter att installera program på internetcafé, därför skulle en webblösning vara den absolut bästa tjänsten...
 
När jag ska visa bilder hemma hos bekanta bränner jag ner dom på en cd tillsammans med en gammal version av ACDSee som går att köra direkt från cd:n. Programmet är dessutom inte större än att det får plats på en diskett. Mig veterligt funkar ACDSee likadant som Irfanview.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.