Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag missade hela grejjen, glömde helt bort det faktiskt. Måste fått en blackout.

Men jag dyker gärna upp på nästa tillställning även om jag är lite nervös inför det.

Kan ni inte fortsätta skriva här?
 
I morgon den 6/10 klockan 17:15 -> ca 17:25 står det två ståtliga killar i 30 års åldern till höger utanför entren till Länsmuseet i Gävle.. Själv är jag iklädd grå fleacejacka och glasögon.. Har du lust att hänga på är det bara att komma och säga hej, vi bits inte..

Vad händer då? Jo..
18:00 Vernissage
Fem decennier. Foto: Torbjörn Andersson.
Invigs kl 18.30 i närvaro av konstnären.

19:00 Föreläsning
Fotograf Torbjörn Andersson berättar om sina
fotografiska äventyr och uppdrag under fem decennier.

http://www.lansmuseetgavleborg.se/
 
Kul att det finns flera foto intresserade i Gävle trakten. Själv flyttade jag hit i mitten på Maj månad och jag har varit foto intresserad sedan 1998, men har inte varit så aktiv i mitt plåtande.

Det skulle vara skoj att träffa flera med samma intresse.


Själv kommer jag att gå en fotokurs som startar den 20 Oktober och som går i Studieförbundets vuxenskolans regi. Vet ej om det finns platser kvar till kursen men ni kan alltid ringa och kolla på Tel:188120
 
Kalaspuffen skrev:
Själv kommer jag att gå en fotokurs som startar den 20 Oktober och som går i Studieförbundets vuxenskolans regi. Vet ej om det finns platser kvar till kursen men ni kan alltid ringa och kolla på Tel:188120

Letade kurser förut med hittade inget då.. 8 platser är kanske redan upptagna? Kölista står det på webbplatsen, kan man gissa att det är fullt redan då?
http://www.sv.se/sok/detalj.asp?ArrID=556610&iSearchID=402148
 
Dan: Pratade med personen som är ansvarig för fotokursen hos SV igår och det hördes som att det fanns en/två platser kvar.

Kontakta Ann-Helen på SV 188120, så får du ett snabbt besked.
 
Tänkte bara berätta att ni som missade Torbjörn Anderssons föreläsning på Museet ikvälls missade något väldigt intressant. En duktig fotograf som har varit med om otroligt mycket och fångat dessa på bild..

Har du möjlighet att se utställningen så gör det..
 
Mycket bra utställning och intressant föredrag av Torbjörn Anderssons. Missa inte den. Och vi var ju några stycken som hade lyckats leta oss dit!
 
Idag är det lördag, vilket betyder att det är söndag imorgon, vilket i sin tur betyder att de flesta är lediga. Nytt försök med en träff?
 
Idag är det måndag - vilket innebär att söndag redan varit.
Vad sägs om en träff på söndag den 17 oktober kl 1300 vid fontänen/statyn vid Tant Grön (inte 'gudinnan, 'fnasket i plasket' utan den stora runda/höga saken vid uteserveringen)?
Medtag en röd ros i knapphålet och varma vantar. ;)
 
Låter bra! Det känns som jag har något att göra den 17:e men jag har inget uppskrivet så det kan inte ha varit särskilt viktigt ;) I'll be there!
 
Jag är så jäkla sopig. Eller gammal.
Jag lider hur som helst av konstant minnesförlust verkar det som. Jag är uppbokad på en kurs i helgen (i Uppsala) och kan således inte befinna mig på den mötesplats jag föreslog på söndag.
Men jag hoppas ni får en trevlig dag med vantar o kameror.
Next time... Tredje gången gillt brukar det ju heta.
 
Det skulle vara kul att träffa de som kan nu i helgen, men p.g.a. jag och min sambo i skrivande stund väntar att barnet skall komma så får jag skjuta upp det.

Det kommer som sagt fler tillfällen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.