Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha?!?

Nu blev det förvirrat..

Kommer stackars Linn att stå där med pojkvännen idag kl 20 då eller?

Jag kan båda dagarna, frågan är väl bara om jag orkar röra på mig ikväll vid 20 tiden.. Nåväl, håller koll i forumet så får vi se vad ni andra säger..

//Danne
 
Hej på er allihopa.
Såg precis att denna tråd fanns! Till min stora lycka.
Orkade inte läsa alla typ 40 sidorna av detta forum och har därför inte så bra koll.

Lite funderingar bara. Är ni på något sätt organiserade eller är ni bara ett gäng fotointresserade som träffas då och då?
På vilken nivå ligger ert fotografiska kunnande? Jag är nämligen helt och hållet grön på området och vill inte hamna i helt fel, erfarenhets mässigt.
MVH // Tomas "Grillo" Lissåker
 
Det är lite av och till med "grönheten", sälv så vet jag en hel del om foto och kameror och går på mediaprogrammet på borgarskolan... Så själv så blir jag mindre och mindre grön ;)

Vi är inte direkt ett "gäng" det blir mest att någon som tycker att vi ska h fototräff skriver det, sen så kommer dom som kan :)
 
Okey, jag bor ju i Sandviken så jag får väll ta 41:an till gävle.
Kolla gärna mina bilder och bedöm själv hur pass grön jag är. (Enligt mig själv är jag ganska grön)
Hur många är ni som brukar träffas?
 
Slas skrev:
Jaha?!?

Nu blev det förvirrat..

Kommer stackars Linn att stå där med pojkvännen idag kl 20 då eller?


Säger som Dan, hoppas inte bara Linn och pojkvännen står där kl 20 för det är åtminstone en person mindre än vad vi har varit på vissa möten ;-)

Tyvärr har jag själv fått förhinder ikväll.
 
Grillo skrev:
Okey, jag bor ju i Sandviken så jag får väll ta 41:an till gävle.
Kolla gärna mina bilder och bedöm själv hur pass grön jag är. (Enligt mig själv är jag ganska grön)
Hur många är ni som brukar träffas?

Som jag ser det så är alla som bor i närheten och känner för att komma välkomna oavsett kunskapsnivå.
 
Tomas.. Det finns inga som helst krav på någon kunskap. Om du tittar på första sidan så ser du hur det startade, Linn var sugen på att få prata foto med någon annan.. Men det finns ingen anledning att läsa igenom alla 40 sidor om du inte vill, håll lite koll på slutet bara.

Det har väl varit en 4 träffar (typ), första gången bestämde vi oss att träffas på ?Wayns Coffie? det var inte så smart eftersom ingen visste hur någon annan såg ut. Så det blev inte så mycket träff den gången, men man lär av sina misstag.

Sen har vi varit och tittat på fotoutställning/fikat på silvanum och länsmuseet och haft en fotosession i boulongern. Sen har det varit någon gång när jag inte varit med också..

Igår glömde jag helt bort, sa ju att jag kunde bli trött. Undrar just om någon var ut i busvädret och fotade.. Kan bli väldigt fina bilder när marken är våt.

Ska till Skogs medeltidsdagar idag under dagen, vet inte när vi kommer hem, men den borde inte bli allt för sent.

//Danne
 
Det är ju Å-draget ikväll också..
5000 marschaller som tänds efter Gavleån kl 20 och en massa happenings längs ån.
 
opejo skrev:
Säger som Dan, hoppas inte bara Linn och pojkvännen står där kl 20 för det är åtminstone en person mindre än vad vi har varit på vissa möten ;-)

Tyvärr har jag själv fått förhinder ikväll.

Ingen fara. Läste forumet och hade en hemmakväll istället ;)

Men ikväll ska vi ut! Blir det något ikväll? Tid? Plats?
 
Å-draget?
Aldrig varit på.. (Bara bott i Sandviken i två år)
5000 marchaller? Låter som om det kan bli bra bilder.
Nån som ska dit? Skulle ju vara kul att gå dit med nån som vet vad som händer
 
Jag hoppas inte det regnar i stan som det gör i valbo... för här känns det som hälften av jordens vattenreservoar just ramlat ner =)
 
hmm.. mycket intressant. Jag ska nog dit, verkar kul! Såg inget om att man måste anmäla sig innan heller, så det är väl bara att hosta upp 100 spänn o gå in antar jag.
 
Så har jag uppfattat det också. Om jag kommer ifrån jobbet lite tidigare så blir det nog en repa till Ockelbo med 17:40 tåget från Gävle och direkt tillbaka till Gävle igen. Hoppas bara att jag orkar med det.

Edit: Trött som faaan, redan jobbat i fyra timmar, stöön!
 
Senast ändrad:
Jag ska traska dit nu, snart, vet inte hur länge jag blir kvar men tror jag hoppar över kvällsfotningen. Ni som ska dit i kväll, glöm inte att ta med stativet..

Så om ni ser en kille med glasögon, iklädd en kepa det står SLAS på och med en kamera i högsta hugg är det bara att komma fram och säga hej.. :)

//Danne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.