jannas
Aktiv medlem
Bildexempel finns redan på nætet, bara å søka før den som ær nyfiken.
hær t.ex: http://conversations.nokia.com/2010/07/09/nokia-n8-sample-images-untouched/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bildexempel finns redan på nætet, bara å søka før den som ær nyfiken.
Jag har svårt att tro att 12 miljoner pixlar i N8 skulle försämra bildresultatet i någon påtaglig bemärkelse. Brus beror till största delen på sensorns storlek, inte pixlarnas. Däremot är jag inte riktigt säker på att telefonen har ett så bra objektiv att det är meningsfullt med så hög upplösning.Men hade Apple släppt en 12mpix iPhone så hade alla fanboys älskat den och ingen hade vågat säga något ont om antalet megapixlar då. Nä då hade det bara varit fantastiskt bra och wow! men så fort en annan tillverkare än Apple släpper en mobil som har en bättre kamera än Apple's produkter nä då är det genast skit och onödigt osv.
Däremot är jag inte riktigt säker på att telefonen har ett så bra objektiv att det är meningsfullt med så hög upplösning.
Grattis till köpet! jag funderar på det men försöker avvakta ännu lite tills den finns i butik så man får fingra på den först och känna hur den känns och se hur den fungerar. Ogillar att köpa grisen i säcken..
Men det är många dagar kvar till nästa månad.. hur ska du kunna vänta så länge ?
/ Magnus
Jag får väl slå till på en D700 under tiden så jag har något att pyssla med. ))
Jag väntar på en mobil med inbyggt rakapparat eller en DSLR med inbyggt mobiltelefon
Varför då?
ju de e bra om man har glömt att raka sig ner man ska till ett möte
..eller också kan du bläddra i användarhandboken så länge!
N8;an ser ju uppenbarligen intressant ut men jag är inte så pigg på nokia efter min nuvarande nokia n85 har varit av extremt dålig byggkvalité. Fronten har fått bytas då den började glappa, sen nu har kameran ramlat av! Då blir det inte många bilder... Den stänger av sig själv ibland och hänger sig, orkar inte skicka iväg på lagning en tredje gång....
Men - det känns lite "små-nördigt"...
De e lugnt - det är inte hälften så nördigt som att helt offentligt och ogenerat debattera en telefon på internet, flera månader innan den ens börjat säljas..