Per
Aktiv medlem
jo, den har nog en vettig kamera - så länge du befinner dig utomhus i gott ljus. Så fort du kommer inomhus och ur solgasset kommer det vara stor skillnad mellan en kamera med xenonblixt (N8) och enbart LED-lampa (Iphone). De betydligt fler pixlarna på N8'n kan förstås också vara bra att ha, om de nu levererar så bra som storleken hintar om.Det kan bli en Iphone (nu när även den verkar ha en vettig kamera)
..det känns mer 'safe' och för att alla användare jag känner hyllar användarvänligheten och det faktum att saker och ting faktiskt fungerar, hela tiden.
Självklart - även om Symbian fortfarande är världens största mobil-OS och inte kommer att dö ut på ett antal mobil-livstider så är Iphone alltid Iphone, den är välspridd, och oavsett vilket probelm eller behov du stöter på så delar du det garanterat med tusentals andra. För min egen del har prolemet hittills med Iphone dock varit bl.a. just att saker och ting inte bara fungerarar som jag vill - jag kunde inte fritt använda flera program samtidigt, jag är låst till app store och måste köpa en massa extrautrustning som är special för just Iphone. Nu har ju multitaskingen tagit ett kliv framåt, vad gäller Iphonetillbehör så finns det ju pirater överallt till inga pengar alls, och appstore lider ingen brist på program även om man är bunden dit, så ingetdera är något större hinder för mig längre.
Att jag blir sugen på N8 snarare än Iphone4 beror i stället mest på att jag tycker den verkar bli helt överlägsen för mig som fotointresserad - det går inte att komma ifrån att hårdvaran på N8 skapar så mycket bättre möjligheter. Att det finns en massa mer eller mindre gimmick-artade appar för 'fotografer' i appstore stressar mig inte heller så mycket, den dag jag känner för att kunna göra redan dåliga mobilbilder ännu sämre, lägga upp animeringar över min studioutrustning eller få hjälp att räkna ut hyperfokalavståndet så finns det säkert appar för det till min telefon också!