Annons

Finns det ingen på fotosidan i min ålder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, det kanske skulle vara två i allafall. Men jag tänker vara vaken hela tiden och kolla så att inga inlägg då spårar ur.

Jag tycker att en vuxen på fotosidan ska vara med mig för att det underlättar säkert mitt arbete också, eftersom vuxna kan säga till mer och så.
Eller vad tycker du Christer?

Det här låter ju jättekul. Synd bara att alla vi bor så långt ifrån varandra, annars hade man ju kunnat träffas någon gång också.

/A\

Det kan vi säkert ändå Andreas, bara vi blir lite större och blir mer fria från "hemmet" men också kan man ju ta tåg eller buss och träffa någonstans.
Det är ju det som är meningen med ett ungdomsforum att ungdommar träffas och går ut en dag eller två och plåtar.
Annars hade det ju varit jättekul ellerhur?

Mvh Markus Asp

Jag tycker inte någon vuxen ska vara moderator för forumet eller liknande, det förstör idén lite. Det finns säkerligen ungdomar som säger ifrån minst lika bra som vuxna.

//Mvh Viktor

Jag tycker om idén mycket därför som t.ex någon nämde att vi inte har samma möjligheter att köpa utrustning. I de större forumen är det svårt att få sina frågor besvarade, om man t.ex undrar om ett budgetobjektiv är värt att ha får man nästan alltid svaret att man skall satsa på "BlaBla LD USM Super 2.8". Inget ont om detta men det är jättesvårt att hitta andra användare av billigare saker, särskilt i fotosammanhang.

Jo de har du rätt i Markus. Det skulle vara kul om vi unga fotografer kunde träffas ett par dagar och diskutera utrustning och fotografera tillsammans, fast det kan vi ju diskutera senare.
Jag kan tänka mig att vara moderator för vårt forum. Jag har en del erfarenhet från andra forum också.

/A\

Okej, är det någon mer än jag som vill vara moderator eller tycker ni att det räcker med bara en?

Mvh Markus Asp

Okej, vad bra! Då är vi två som är moderator. Jag ska säga till Christer på tisag då han är tillbaks i stan om han kan fixa det till dig också.
Visst skulle det vara kul att träffas någon dag. Det ska vi ju kunna diskutera senare!
Mvh Markus Asp

Jag tycker om idén mycket därför som t.ex någon nämde att vi inte har samma möjlighet

Jo, det tycker jag också. Visst var idén bra. Vad bra att du också hängde med oss!

Mvh Markus Asp

Okej, har ni några idéer om regler eller så. Jag skulle nog tänka mig att åldersgränsen för forumet skulle vara 18 år.

Mvh Markus Asp

Jag skulle kunna tänka mig lite högre.. egentligen ingen riktig åldersgräns men målgruppen skulle kanske kunna vara upp till 20 eller något.

Och inga meningslösa vilket-som-är-bäst-diskussioner :).. Det sysslar redan fotorävarna på de andra forumen med :)

Jo, det skulle också vara ett förslag med 20 årsgräns.
Men jag tycker ändå att det är bättre med 18 för att de som då fyller 18 år när vi börjar med forumet kommer ändå att gå till de lite äldre och diskutera hos dem istället.

Egentligen skulle ju alla vara välkommna med att gå med i vårt forum men det är inte alltid det passar ellerhur. Jag menar med åldrarna.

Mvh Markus Asp

20 år tycker jag låter bra. Det är inte många 18 åringar som har jobb och tjänar egna pengar. Därför har inte heller de så jättestor möjlighet att köpa dyr fotoutrustning. 20 år är lagom, men gränsen behöver inte vara sådär jättefast.

/A\

Nej, det skulle ju vara en fördel med det hela att inte ha för bestämt med åldersgränser. Jag tycker att vi ska bara slå oss ihop utan att sätta gränset, jo kanske då 20 22 år.

Mvh Markus Asp

Jag tycker en tydlig gräns, 18 eller 20 spelar inte någon större roll. Men vi kan inte sitta och ta in några som är 21 bara för att, jag röstar för en tydlig gräns! Det gör saker och ting lättare för alla.

//Mvh Viktor

Jag tycker att målgruppen skall vara 20, men att det skall vara öppet för alla att skriva och läsa..
Jag menar, vi behöver inte isolera oss. Om vi pratar om något och är helt ute och cyklar kanske vi behöver någon som rättar oss eller liknande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar