Annons

Fel färger vid utskrift

Produkter
(logga in för att koppla)
Man skall aldrig tro på allt som står på nätet. Det är ofta bara någon som återger vad någon annan skrivit.
Det är så alternativa sanningar uppstår.
Precis som du nyss gjorde.[/QUOTE].Absolut ! Men den uppgiften kommer från en säker källa, (och jag kommer inte att nämna några namn, bara så att ni vet).

Dessutom, (och återigen) jag har själv använt mig av metoden (som redan nämnts) i tron att det skall ge ett önskvärt resultat.

Jag menar, det sunda förnuftet säger ju att om man inte själv använder den metod man rekommenderar andra, då kanske det inte är så bra, eller hur ? Och som sagt, jag har själv softproofat en uppsättning bilder som skall gå i tryck för spridning i ett större sammanhang, i tron av att det är den rätta vägen att gå.
 
Precis som du nyss gjorde.
.Absolut ! Men den uppgiften kommer från en säker källa, (och jag kommer inte att nämna några namn, bara så att ni vet).

Dessutom, (och återigen) jag har själv använt mig av metoden (som redan nämnts) i tron att det skall ge ett önskvärt resultat.[/QUOTE]

Ja om du vet mer så får du gärna dela med dig. QP-card hade vissa fördelar och jag skull gärna få det att fungera igen.
Eller var det bara ett dolt Trump skämt?
 
.Absolut ! Men den uppgiften kommer från en säker källa, (och jag kommer inte att nämna några namn, bara så att ni vet).

Dessutom, (och återigen) jag har själv använt mig av metoden (som redan nämnts) i tron att det skall ge ett önskvärt resultat.

Ja om du vet mer så får du gärna dela med dig. QP-card hade vissa fördelar och jag skull gärna få det att fungera igen.
Eller var det bara ett dolt Trump skämt?
Jag vet definitivt inte mer än någon annan, men som jag tidigare nämnde, jag skulle inte rekommendera någon att göra något jag själv inte var beredd att göra. Det ger ingen trovärdighet om man säger så.

Om min rekommendation är felaktig, beror det på att jag själv har fått en felaktig rekommendation. Det fråntar mig naturligtvis inte mig något ansvar, men det är åtminstone en förklaring.

jag tyckte mig läsa att QP-card var tillbaka på banan igen, men det skall sägas att det är inget jag kan slå fast som en absolut sanning. Om jag med säkerhet kunde svara på den frågan, skulle jag tveklöst göra det, men nu kan jag (tyvärr) inte göra det.
 
Just när jag köpte QP-Card fungerade det mycket bra, men det blev skakigare och skakigare i funktion, och är inget jag skulle rekommendera längre (tyvärr, eftersom de som gör det är duktiga och kunniga på området). Tanken var god, men genomförandet fungerade inte.
 
Just när jag köpte QP-Card fungerade det mycket bra, men det blev skakigare och skakigare i funktion, och är inget jag skulle rekommendera längre (tyvärr, eftersom de som gör det är duktiga och kunniga på området). Tanken var god, men genomförandet fungerade inte.

Håller helt med. Herr Bengtsson är outstanding. Fast QP-card var ett misslyckande på det kommersiella planet.
Sedan dess syns han sällan till här på fotosidan- Tyvärr eftersom han är en av de bästa när det gäller sensorer i Sverige. Skulle gärna se honom komma tillbaka och ge fotosidan lite mer liv.
Ta gärna också tillbaka herr Risedal. Han kan få fart på alla trådar.
Både kunnig och djävligt oförskämd. Visst blir det konflikter men på nätet blir det ju sällan någon blodsutgjutelse.
 
I fotosidans butik kostar den 238 kr. Alldeles för billigt, tycker jag ;-)

Stefan

Ja varför gnäller man över det priset??

Vad kostar det att sälja bilder till folk efter exempel på webb som inte motsvarar vad man får i tryck, som man skriver i tråden? Vad kostar det bara att hantera eventuella reklamationer?

Vi köper kameror och annan hårdvara för massor av pengar utan att blinka men så fort det handlar om mjuka värden så är förväntningarna att det ska vara gratis eller näst intill.
 
Ja varför gnäller man över det priset??
Får nog hålla med i det. Jag tycker inte priset är högt (i ljuset av att jag köpte två, utifall att, peppar, peppar...).
Vad kostar det att sälja bilder till folk efter exempel på webb som inte motsvarar vad man får i tryck, som man skriver i tråden? Vad kostar det bara att hantera eventuella reklamationer? Vi köper kameror och annan hårdvara för massor av pengar utan att blinka.
Håller med reservationslöst.
 
Du får väl skylla dig själv som inte var tuffare i förhandlingarna med Fotosidan? :)

Men nu är det för sent för en omförhandling. Jag beställde nyss boken. >-)
 
Jag tror faktiskt inte att någon har gjort det.

Jo, jag tyckte inte jag kunde tolka följande på annat sätt:

"Tony johansson skrev:
Andreas, med risk för att bli tjatig, köp Steohl bok ( det har jag gjort, i dubbel upplaga) och jag vågar påstå att du kommer att få svar på de flesta frågor du har. Om du tycker att den är för dyr, håll ut, så kommer den säkert till rabatterat pris längre fram (för det har den gjort tidigare)."

Det var nog det Stefan reagerade på som författare, antar jag.

Du kanske missade detta och gick på blinken istället ovanför.
 
Jo, jag tyckte inte jag kunde tolka följande på annat sätt:

"Tony johansson skrev:
Andreas, med risk för att bli tjatig, köp Steohl bok ( det har jag gjort, i dubbel upplaga) och jag vågar påstå att du kommer att få svar på de flesta frågor du har. Om du tycker att den är för dyr, håll ut, så kommer den säkert till rabatterat pris längre fram (för det har den gjort tidigare)."

Det var nog det Stefan reagerade på som författare, antar jag.

Du kanske missade detta och gick på blinken istället ovanför.
Faktum är att det var Stefan själv som tipsade om att boken fanns till försäljning på Fs till ett (i mitt tycke) fördelaktigt pris.

Se inlägg #96 i tråden.
 
Som jag nämnt kör jag ofta betatester för Apple. Sedan den senaste versionen för en vecka sedan slutade min Epson 3880 att fungera. Felet nämns som failed filter. Det finns kontakt med skrivaren och det går att göra testutsrkifter från programvaran. Fast det går inte skriva ut några riktiga bilder.
Detta felet har kommit och gått sedan länge. Oftast har jag krånglat med det och fått skrivaren att gå igång igen.
Fast denna gången var det kört.
Nu på morgonen fick jag en uppdatering av programvaran till min HP kontorsskrivare som jag installerade.
Något senare på dagen testade jag igen min Epson och nu fungerade den utan problem.
Så jag måste undra om det var min HP skrivare och dess program som störde min Epson eller var det bara en slump?

Så skaffa egen skrivare och få ett mer spännande liv!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.