Annons

fel benämning..kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
ica skrev:
Är det bara ett namn du vill ha som inte är alltför tråkigt så kalla dem camera fantastico.

Jag vill även passa på och ge dig en stor uppskattning som digitalkamerans förkämpe i vått och tort.Mycket bra!

Stort tack Ingemar! fint namn! :)

Tailwhip skrev:
Beror ju på vad man jämför med...

Tja..ska du jämföra med de allra dyraste modellerna av optik och de dyraste modellerna av kamerahus..så fattas en liten bit..men inte f*n gör det kamerorna till "skitkameror"!! :mad:

Hej

SLR-wannabe klassen, kanske...;)

Har precis köpt en helt mekanisk Nikon FM, MicroNikkor 55/2.8 1:1 macro, 35/2.0, 85/2.0, väska o blixt i nästintill nyskick för 3 ksek.. detta är det bästa med digitalkamerorna - folk säljer ut för att köpa digitalt. Hurra för digitalkamerorna!

Mvh
Johan
www.motljus.com

Jag vet!!

Jag vet, jag vet!!

Från idag kan vi kalla dessa - KOMPLETTKAMEROR!!

Då har vi Kompaktkameror, komplettkameror och systemkameror!!

är jag genial eller vaddå? lol.. :p

Föreslår att vi ber dem lägga upp en omröstning på sidan :D

Alternativ

a.Komplettkameror
b.jag-skulle-gärna-vilja-ha-en-SLR-men-hade-inte-råd-med-merkameror
c.gaphalskamera
d.Skitkamera
e.camera fantastico
f.hybridkamera
g.Universalkamera
h.Mellan kameror

nu är det bara att välja

;)

julgus skrev:
Hej

SLR-wannabe klassen, kanske...;)

Har precis köpt en helt mekanisk Nikon FM, MicroNikkor 55/2.8 1:1 macro, 35/2.0, 85/2.0, väska o blixt i nästintill nyskick för 3 ksek.. detta är det bästa med digitalkamerorna - folk säljer ut för att köpa digitalt. Hurra för digitalkamerorna!

Mvh
Johan
www.motljus.com

Se..fler fördelar :D

Adde skrev:
Föreslår att vi ber dem lägga upp en omröstning på sidan :D

Alternativ

a.Komplettkameror
b.jag-skulle-gärna-vilja-ha-en-SLR-men-hade-inte-råd-med-merkameror
c.gaphalskamera
d.Skitkamera
e.camera fantastico
f.hybridkamera
g.Universalkamera
h.Mellan kameror

nu är det bara att välja

;)

oki..personligen tycker jag hybridkamera var bästa förslaget :) det är ju vad det är..en sammanslagning av kompaktkamerans och systemkameran fördelar..inget smuts in i kamerahuset som med systemkamerorna (vid byte av objektivet)..men ändå bildkvalité som systemkamera..perfa! ;)

Tack ALLA för förslagen! :) mvh/Kim

SinusLinus skrev:
ni får mig att le grabbar...

kanske en "fotosidan frågar" så att Kim blir nöjd

nä..det är så bra nu..hybridkamera var perfekt förslag! nu kan man ju tala om vad man syftar på för typ av kamera när man gör ett inlägg..hoppas bara folk känner till vad man menar :rolleyes:

jimh skrev:

Den var inte så dum. Men vad sägs om gaphalskamera? ;)

Nä..det är helt klart systemkamera som är..systemkamerafolket kallar allt annat för "skitkamera".."ingen riktig kamera".."instamatikdynga" och liknande..gaphalsigt så det räcker :eek:

Personligen blev jag jäkligt trött på systemkameror..smuts i huset vid byte av objektiv..tungt med alla objektiv..mekaniskt och optiskt (vid användande av samma objektiv) sämre..

Ser inga fördelar med systemkameror,så länge hybridkameran har kanonbra optik och zoom så är det helt klart ett bättre alternativ i 98% av fallen ;)

Känner en fotograf som använder en tung systemkamera sedan 30 år tillbaka..han använder endast ett 35mm/3.5 objektiv..det finns mängder med lättare och smidigare kvalitéts kompaktkamerer med samma typ av objektiv, manuella inställningsmöjligheter och blidkvalité (även bättre)..så varför använder han systemkamera? ...kompakt är ju skit säger han ;)

Lika men olika?

Det kallas ju så för att man inte kan byta objektiv på dom kanske, systemkamera har ju ett system där du kan byta objektiv, ställa in allt själv mmmm.
Kompakt är ju bara point & shoot!
/jim:cool:

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto