Annons

fel benämning..kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä det är sant, Digitalkameror är ett gift som gör att aptiten på bra bilder ökar o kraven med det.

Jag trillar kanske också dit en vacker dag. Bilderna blir absolut ett snäpp bättre med en Digital SLR (hyfsad optik förutsätts) än med den bästa Digitalkameran...

Det var likadant med ljudanläggningen innan jag gick i "mål". Nu finns det inget bättre att få tag i, det kan inte låta bättre... (håller hårt för öronen o ögonen när jag ser HiFi o musik locka med en skivspelare för 270.000, högtalare för en dryg miljon o en nätkabel för 25.000)

bullen_ skrev:
Jag har alltid benämmt

o Kim har sin benämning, Jim har sin o jag har min, men tanken var väl att vi skulle hitta nåt som alla kunde enas om. Duger benämningarna ovan för Eisa så kanske de kan duga på fotosidan... jag skulle kunna acceptera det, istället för min egen (mycket bättre) indelning ;-)

OT

sagan skrev:
.......-8<-..........varför skulle jag vara intresserad av en systemkamera? :confused:

EN GÅNG FÖR ALLA!
jag gillar inte systemkameror!

....-8<-....

är lika ointresserad av kompaktkameror som av systemkameror!

mvh/Kim

Hehe :)

Gammal tråd med gammalt inlägg...

Förstår att det ser kul ut, men det var så det var då, att saker ändras är helt naturligt.

Kan ju påpeka att orsaken till att jag skrev så var att varje gång man nämnde en alltiettkamera så var det ett gäng med folk som skrev att man minsann skulle köpa systemkamera...man blir rätt trött på det om man får läsa det ett par 100:a gånger.

sagan skrev:
Inte bara åikterna..utan verkligheten oxå

man ska nog aldrig säga aldrig eller vara för kategorisk i sina uttalanden, plötsligt ändrar sej allt över en natt.

En vacker dag kanske det är digitala (pocket?) kameror som levererar de bästa bilderna o ger de största möjligheterna... Fast då är det inte Canon eller Nikon som bygger dem. För de vill sälja linser i massor...

HDFS) (KGS skrev:
man ska nog aldrig säga aldrig eller vara för kategorisk i sina uttalanden, plötsligt ändrar sej allt över en natt.
Jag är (och var) medveten om det...trodde verkligen inte att någon skulle vara fjantig nog att länka det i andra trådar flera år senare dock...småaktigt som 17.

Jag skrev så för att slippa alla inlägg om att "köp systemkamera istället!" trots att trådarna inte alls handlade om kameraköp (!).

sagan skrev:
Canon delar upp digitala och analoga systemkameror var för sig, på sina hemsidor.

Jo.. på hemsidan ja.. Men som ÅF hos Canon så budgeterar man all försäljning av digital SLR som analogt..med tanke på att tillbehören är analoga, som jag nämnde tidigare. Säljbudget som görs skiljer alltså digital kompakt från digital SLR. CCI ( Canon Consumer Imaging) har samma system i hela Europa. Beställningsunderlagen är också uppdelade på detta sätt. Det är så här japanerna vill ha det... Inte konstigt att det blir förvirrande??

Senast ändrad:
sagan skrev:
trodde verkligen inte att någon skulle vara fjantig nog att länka det i andra trådar flera år senare dock

Allt du skriver kan komma att användas mot dej ;-)

Jag har säkert också skrivit en del saker som jag riskerar att få nedkörda i halsen en vacker dag ;-)

Sov gott!

sagan skrev:
Jag är (och var) medveten om det...trodde verkligen inte att någon skulle vara fjantig nog att länka det i andra trådar flera år senare dock...småaktigt som 17.

Inlägget var skrivet på sidan 3 i denna tråd...

När tråden ploppade upp så börjar man ju att läsa högst upp.. så gör jag iaf.. så var det kul att läsa ;-)
Antingen ler man för sig själv och skiter i att kommentera eller så lägger man en kommentar...

Inget ont menat.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto