Nja, jag menar att ibland får man ta det onda med det goda. En fotograf har ju en fantastisk nytta av internet, webben, digital teknik och alla de möjligheter det ger. Med tekniken och möjligheterna följer en del baksidor (sett ur det kommersiella perspektivet). Smällar man får ta med andra ord. För min egen del tycker jag att de stora poängerna med internet är just kommunikationen, spridandet av information och idéer, kontakt över nationsgränserna, att folk kan dela med sig av kunskap och annat. Den delen som möjliggör för nasarna att sälja mer intresserar mig i lägre utsträckning. Naturligtvis ska internet och webben även användas för kommers men det kommer alltid att vara sekundärt för min del.
Tex så kommer jag alltid att prioritera konsten framför konstnärerna. Bilden är det viktiga, inte att det finns x antal svenskar som kan/vill försörja sig på att ta bilder. Samma sak med musiken; Musikern och hans behov är underordnad musiken. Med det perspektivet ser man lite annorlunda på för- och nackdelarna med friare spridning av konst och information.