Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Vad är detta?

Såg den här när jag var ute och fotade på angarnssjöängen igår. Den flög i närheten av några bruna kärrhökar, så då funderar jag på detta också är en kärrhök. Den ser ju lite annorlunda ut, tycker jag.
 

Bilagor

  • ident.jpg
    ident.jpg
    29.8 KB · Visningar: 812
Inte helt säker, men är inte det där ormvråk i lite halvtaskig dräkt? Möjligen för spretig stjärt för omrvråk, möjligen bivråk då?

Kärrhöken har väl iaf betydligt mer långsmal stjärt så den tycker jag inte det ser ut som.
 
Re: Vad är detta?

Foto Totto skrev:
Såg den här när jag var ute och fotade på angarnssjöängen igår. Den flög i närheten av några bruna kärrhökar, så då funderar jag på detta också är en kärrhök. Den ser ju lite annorlunda ut, tycker jag.

Det är en hona brun kärrhök.

Mvh
David
 
Ja det är det ju!

Jag får börja spela schack eller nåt istället för att försöka identifiera fågelfoton :)
 
oskila skrev:
Ja det är det ju!

Jag får börja spela schack eller nåt istället för att försöka identifiera fågelfoton :)

Alla är vi barn i början..:) Vilken fågelbok har du? Kan rekomendera "Fågelguiden", av Lars Svensson m.fl, den är suverän.
 
Jo, jag har den och några andra, men är ingen jätteerfaren skådare (157 X). Slarvade mest med att dubbelkolla efter att jag hade bestämt mig för att gissa på gransångare i det här fallet.
 
Okej.. annars är ju Götet fint att skåda i. Kommer därifrån så det har blivit en del slit ute i skärgården, torslandaviken m.m. Ja, nu blev det lite offtopic..:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.