Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Två rovisar denna gång som behöver namnas...
Den första tror jag (efter att kollat i "Nya svenska fågelboken" är en Blå kärrhök, vuxen hane?
http://mats.zenfolio.com/p421128886/?photo=h07DD90D0#135098347
OBS! Det är samma fågel som jag klippt ihop för identifieringens skull.

Sedan finns på bilden bredvid en vit rackare som jag gissar är en albino Ormvråk? Tyvärr hade jag glömt kvar inställningen på MF, och blev liiiite stressad när inte skärpan kom av sig själv. :)
 
Hej!
Här kommer en bild på vad jag trodde var en koltrast. Men vad är det vita på huvudet? Är det en annan art eller är det en "defekt" koltrast. Jag har aldrig sett någon liknande tidigare.
Bilden är dessvärre ingen höjdare, mörkt, skuggigt och dåligt objektiv. Men förhoppningsvis räcker den för identifikation.

/lisa
 
Ok nytt försök!
Får se om jag lyckas få med en bild den här gången då.
/lisa
 

Bilagor

  • pict0711.jpg
    pict0711.jpg
    99.3 KB · Visningar: 1,879
Hej Lisa! Den är leucistisk vilket innebär att den har en reducerad produktion av pigment varför delar blir ljusare och även helt vita.

Mvh/ Ola
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.