Haifisch
Aktiv medlem
Jag gissar på järnsparv.
//Benny
Tror inte vi behöver gissa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gissar på järnsparv.
//Benny
Hjälp! Jag är förbryllad av det mörka huvudet. Är det en ormvråk i juv. dräkt eller kanske fjällvråk? Fotad i södra Finland i går.
--Calle
Det är en ormvråk, ljus variant. Ljusheten har inget med åldern att göra, men det tydliga mörka ändbandet på stjärten visar på högre ålder än 1K.
Mvh Toni
Tack Toni!
Det var färgen på huvudet som gjorde det svårt för mig.
--Calle
Ute och fotade förut, är det nån som kan se på denna vad det kan tänkas vara? Fick tyvärr inte någon bättre bild än så här då den kom när jag inte var förberedd alls (såklart).
http://www.flickr.com/photos/n_micke/10023004194/
Storskarv
Mvh Toni
Hej
Fotat några fåglar i min trädgård i Västerås häromdagen.
1) Stenknäck?
2) Är det en gråsparv som överraskar pilfinken?
mvh
/Lars
Kan nån vänlig själ hjälpa mig med denna söting..!
Mvh. Henke
Kan nån vänlig själ hjälpa mig med denna söting..!
Mvh. Henke
Bergfink.
Troligen hona.
//Benny
En rovis från förförra veckan som jag inte blir klok på. Tänkte först tornfalk men den har ett konstigt streck på ryggen som inte stämmer. Det fanns inget som kunde kasta en skugga på fågeln, då den satt högst upp i det enda trädet i närheten. Jag är nästan hundra på att det är samma fågel på flygbilderna.
Platsen är Muskmyr på södra Gotland.
//Lars
Tack Toni,
Hade bara en bild till där den sitter exakt likadant men den var inte skarp. Förstorade bilden så mycket jag vågade.
//Lars
Hej!
Jag vore tacksam om någon kunnig person kunde hjälpa mig med artbestämningen av dessa fåglar. Fotona (tyvärr inte de skarpaste) är tagna i norra Härjedalsfjällen (den med röda ben – rödbena?) resp. Badjelánnda (2–5).