Stadan
Aktiv medlem
Det första är en klockren svartsnäppa, inte rödbenaRödbena
blåhake
Knipa
Bergfink
Stenskvätta
( tycker jag)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det första är en klockren svartsnäppa, inte rödbenaRödbena
blåhake
Knipa
Bergfink
Stenskvätta
( tycker jag)
Det första är en klockren svartsnäppa, inte rödbena
Det första är en klockren svartsnäppa, inte rödbena
Ja nog tanker jag övervikt mot Rödbena.. men den var lite klurig.
/Niclas Forsberg
Är där någon som kan säga vad detta är för pippi?
Är där någon som kan säga vad detta är för pippi?
Kan en 2K ha så tydligt ljustoppade större täckare? Det var främst detta och den lite mer varmgulbruna tonen på kroppen som fick mig att sätta 1K.
Sen har jag lite svårt att se olika generationer på armpennorna, men där är jag inte helt kunnig om hur olika generationer skiljer på blåhök. Upplys mig gärna
Och jag har svårt att se blågrått på ryggen också, om jag ska va ärlig...
Mvh Toni
Ger mig inte....
Kolla in dessa mörka armpennors kontrast mot de ljusa handpennorna på denna klockrena 1K-fågel.... Tycker nog allt att den skiljer sig ordentligt på den detaljen mot fågeln vi diskuterar i tråden här....
http://svalan.artdata.slu.se/birds/gallery_imageinfo.asp?imageid=525370
/Oscar
Ingen som har svarat på ett dygn? Det var värst.
Det är en svartvit flugsnappare.
Mvh Toni
den här såg jag i upplands väsby idag, kan ni hjälpa till med artbestämning?
En havsörn
Ja denna är rätt nära i utseende hur en fjällvråkshane kan se ut. Ett bra sätt att skilja ljusa ormvråkar från fjällvråk är att de (nästan?) alltid har mörka "kommatecken" på vingundersidorna, där fjällvråkarna har hela knogfläckarna mörka. En (ad) fjällvråkshane skulle också ha distinktare svarta band på stjärten mot renare vit botten, och den svarta vingbakkanten skulle vara smalare och inte så diffus som denna. Ser man ovansidan av stjärten är den alltid diagnostisk för fjällvråk gentemot ormvråk.
Hoppas det gav lite klarhet...
/ Toni
går bet, eller bläddrar förbi fel sidor i boken.. :/
Hej!
Jag fotograferade fåglar vid Oset i Örebro i helgen. De här vadarna har jag fått till brushanar men är de det allihop eftersom de är olika stora? Speciellt undrar jag över den mindre som går närmast strandkanten.
De stora är definitivt brushanar och de brukar sällskapa med de mindre brushonorna.
Den lilla är alltså en brushane, hona aka brushona.