Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Den här var på riktigt långt håll. Den i förgrunden måste vara en skedand, men de två i bakgrunden går jag bet på.
 

Bilagor

  • fågel2.jpg
    fågel2.jpg
    109.3 KB · Visningar: 452
Vad är detta? Efter en timme med Fågelguiden gav jag upp. Fotad i Ungern maj 2013
 

Bilagor

  • _T9A2323.jpg
    _T9A2323.jpg
    9.2 KB · Visningar: 405
Du har säkert rätt. Jag tvekade på att stjärten inte var så "svart-vitt" och huvudet inte så "blygrått" men det finns inte så mycket annat. Tack nu kan jag gå och lägga mig.
 
Du har säkert rätt. Jag tvekade på att stjärten inte var så "svart-vitt" och huvudet inte så "blygrått" men det finns inte så mycket annat. Tack nu kan jag gå och lägga mig.

det är en mindre flug. stjärt teckningen är rätt svår att se i vinkel som denna. även beroende på hur fågeln håller stjärten i för vinkel, gör att man oftar inte ser den teckningen än ser densamma.
när den flyger o skall landa i träd el dyl är det dock lättare att se denna teckning.

Med vänlig hälsning peter
 
Fans inget bättre ställe att lägga upp den här, hoppas nån kan hjälpa mig. Finns i Orsa...
 

Bilagor

  • IMAG0046.jpg
    IMAG0046.jpg
    14.7 KB · Visningar: 264
Vad är detta? Södra dalarna.

Edit: Svartvit flugsnappare hona kanske?
 

Bilagor

  • IMG_6319fotosidan.jpg
    IMG_6319fotosidan.jpg
    18.4 KB · Visningar: 426
Senast ändrad:
Storspov

Är detta Storspov ? eller kanske något helt annat ;)
Fotad i småland.
/ Yvonne
 

Bilagor

  • _MG_6122.jpg
    _MG_6122.jpg
    92.8 KB · Visningar: 368
  • _MG_6123.jpg
    _MG_6123.jpg
    74.8 KB · Visningar: 368
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.