Martin Hofverberg
Aktiv medlem
Ok vi kör på det, Tack för snabbt svar.
Martin.H.
Martin.H.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är det sångartider igen...
Har en känsla av att bild 1 är en Lövsångare samt att bild 2 & 3 är Ärtsångare. Är jag helt ute och cyklar?
Tacksam för all hjälp man kan få.
Mvh Lennart
Japp, hane stenfalk.
//Benny
Har en känsla av att bild 1 är en Lövsångare samt att bild 2 & 3 är Ärtsångare. Är jag helt ute och cyklar?
Mvh Lennart
Mvh Lennart
Har då inhandlat Fågelguiden andra upplagan, intressanta upplysningar vid förorden om att första upplagan tog lång tid att framställa, startade redan på 80-talet och när den var klar 1999 så upptäckte dom att den i flera stycken blivit omodern skriver författaren, Ny forskning tog vid från 1999 och framåt och nya Fågelguiden har fått 13% fler sidor. Vilken trevlig och utförlig bok som beskriver och visar bilder från liten till stor och hur färgteckningar skiljer dom åt. Bara en sådan detalj om fiskmåsen och den svarta hättan hur den ser annorlunda ut om Fiskmåsen ligger ner eller står, imponerande bra med sådana detaljbeskrivningar.
Vänligen.
//Bengt.
Den första ger mig lite gransångarvibbar, vad utesluter en sådan?
Kan detta vara en juvenil snösparv? Fotad på Getterön idag.
Jag tror på törnsångare.
//Benny
Den ser så grå ut men det är i alla fall närmare än min gissning och förmodligen helt rätt Tack för hjälpen. /Frode
Den här var ny för mig. Ljudet fick mig att tänka på ljudeffekter i gamla dataspel från 80-talet.
Ingen bra bild, men någon som kan säga vad det är?
Den här var ny för mig. Ljudet fick mig att tänka på ljudeffekter i gamla dataspel från 80-talet.
Ingen bra bild, men någon som kan säga vad det är?