Orre
Avslutat medlemskap
Den här var ny för mig. Ljudet fick mig att tänka på ljudeffekter i gamla dataspel från 80-talet.
Ingen bra bild, men någon som kan säga vad det är?
Tofsvipa.
//Benny
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den här var ny för mig. Ljudet fick mig att tänka på ljudeffekter i gamla dataspel från 80-talet.
Ingen bra bild, men någon som kan säga vad det är?
Här var jag inte så uppmärksam så när jag väl såg den var det lite för sent. Men jag gissar fiskljuse?
Kan någon förresten rekommendera en bra fågelapp med läten för android? Helst med svenska namn. /Frode
Testa Blue Bill.
//Benny
Håller helt med, förutom att du nog menar skrattmåsens hätta... ;-)
Jag instämmer.
//Benny
Den första ger mig lite gransångarvibbar, vad utesluter en sådan?
Oj vilka skarpa fina bilder du tagit, dom går ju in i vilken fin fågelbok som helst.
Fisktärna. Svart näbbspets och rel. bred svart kant längst ut på handpennorna.Tärna, men vilken sort? Fisktärna?
Hej Jens
Bilden är tagen på Ölands östkust i Bröttorp, med jordbruksmarker runt omkring. Vet med säkerhet att jag inte hört någon Gransångare här, ett av få fågelläten jag kan, men det utesluter inget då jag är så pass novis att jag inte med säkerhet kan säga att jag hört någon Lövsångare heller.
Mvh Lennart
Fisktärna. Svart näbbspets och rel. bred svart kant längst ut på handpennorna.
Vad kan detta vara då? Kungsörn?
Här kommer två riktigt dåliga bilder på vad jag tror är någon form av sångare. Jag tog några bilder från långt håll för att senare i lugn och ro studera Fågelguiden för att ta reda på vilken fågel det var jag sett. Jag går bet på den här faktiskt. Just på grund av det tydligt gula området på framkant vingbasen (ursäkta felaktiga uttryck). Den ser dessutom markant gul ut vid ögonbrynet så att säga.
Vad är det för fågel?
Här kommer två riktigt dåliga bilder på vad jag tror är någon form av sångare. Jag tog några bilder från långt håll för att senare i lugn och ro studera Fågelguiden för att ta reda på vilken fågel det var jag sett. Jag går bet på den här faktiskt. Just på grund av det tydligt gula området på framkant vingbasen (ursäkta felaktiga uttryck). Den ser dessutom markant gul ut vid ögonbrynet så att säga.
Vad är det för fågel?
En vän skickade mig denna och undrade vad det är för fågel. Jag tänkte spontant att en svartvit fågel i ett ihåligt träd nog är en knipa, men det ser inte alls ut som en knipa. Fågeln ska tydligen ha vita vingband. Någon som vet?
En vän skickade mig denna och undrade vad det är för fågel. Jag tänkte spontant att en svartvit fågel i ett ihåligt träd nog är en knipa, men det ser inte alls ut som en knipa. Fågeln ska tydligen ha vita vingband. Någon som vet?