Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Ärtsångare ?

Det är inte lätt att identifiera alla sångare så jag behöver er hjälp. Jag vill ha det till en ärtsångare men då den inte är bästa komp o skärpa är jag osäker. Bilden tagen på Hammarö, Värmland
Tackar på förhand, Jonas
 

Bilagor

  • Ärt-1.jpg
    Ärt-1.jpg
    74.6 KB · Visningar: 334
  • Ärt-2.jpg
    Ärt-2.jpg
    83.7 KB · Visningar: 331
Någon typ av sångare. Är det en lövsångare? Hörde inte sången tycker de alla ser lika dana ut.
 

Bilagor

  • _MG_0058.jpg
    _MG_0058.jpg
    62.6 KB · Visningar: 291
Här kommer en riktig suddis.
Någon som kan urskkilja vad det är för sort? Vi såg både fiskgjuse och brun kärrhök på lokalen, men dennas vita fläckar på ryggen får jag inte att stämma med någon av dem... Eller?
 

Bilagor

  • vad_120619.jpg
    vad_120619.jpg
    19.8 KB · Visningar: 204
Då ska vi se vad detta kan vara för rovis?
Kärrhök?
 

Bilagor

  • IMGP6263b.jpg
    IMGP6263b.jpg
    6.7 KB · Visningar: 263
  • IMGP6264b.jpg
    IMGP6264b.jpg
    6.1 KB · Visningar: 254
  • IMGP6265b.jpg
    IMGP6265b.jpg
    6.6 KB · Visningar: 259
  • IMGP6268b.jpg
    IMGP6268b.jpg
    5.3 KB · Visningar: 257
Senast ändrad:
Här kommer en riktig suddis.
Någon som kan urskkilja vad det är för sort? Vi såg både fiskgjuse och brun kärrhök på lokalen, men dennas vita fläckar på ryggen får jag inte att stämma med någon av dem... Eller?

Brun kärrhök tycker jag passar med vingpennorna.

Menar då Maries fråga med 4 bilder i ett.

Denna tråd är jobbig. Borde delas ordentligt ?


//Benny
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.