Osquar
Aktiv medlem
Är detta en svartkråka eller en råka eller är jag helt ute och cyklar?
/Karl
Inte schysst att be om id på en motljusbild av grå kråka/svart kråka/råka................................
/Oscar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är detta en svartkråka eller en råka eller är jag helt ute och cyklar?
/Karl
Med tanke på stjärtform och rätt spetsig näbb skulle jag nog satsa en peng på råka ändå.Är detta en svartkråka eller en råka eller är jag helt ute och cyklar?
/Karl
Inte schysst att be om id på en motljusbild av grå kråka/svart kråka/råka................................
/Oscar
Ad hane brun kärrhök
/Oscar
Känns som det stämmer bra för en juvenil råka.Det är faktiskt inte en motljusbild och fågeln är kolsvart, det enda som inte är riktigt kolsvart är delar av vingarna som går lite åt det bruna hållet. Ska försöka ta en till bild. Det var gängslagsmål här igår, ca 20 fåglar totalt, något fler av dessa mot något färre glador. Det var svårt att se vilka som vann och tyvärr lite för långt bort för att få riktigt bra kort på det hela.
/Karl
Hej
Undrar om detta är en silvertärna. Ser inget svart på näbben men vad jag förstår så skulle det kunna vara en fisktärna ändå??? Bilden tagen på Öland.
Tack för svar, gärna med motivering!///Lars-Ove
Ahh en fiskgjuse eller??
Hittade denna bortglömda bild från 2006 i mitt arkiv. På den tiden intresserade jag mig inte nämnvärt för fåglar, men tyckte att den såg ovanlig ut så det blev ett snabbskott med kameran. Bildkvalitet där efter.
Jag har taggat den med bl.a. Leksand, Älven, Okänt objekt.
Någon som kan identifiera pippin från det mycket dåliga fotot?
Går det att artbestämma denna gigantiska glidflygare, på ett suddigt foto?
Brun kärrhök, hane