Auberg
Aktiv medlem
Du skulle inte kunna maila mittenbilden till mig så jag kan leka lite med storlek mm? Formatet här är ju inte optimalt.Korten på bordet.
Detta är en riktig fuling...det ÄR sannolikt fjällgås, fotad 3/3 på draget utanför Ölmevalla.
Med ett 400 5.6, motljus och en 2.0 telekonverter för att ha nån som helst chans så gick den inte att hitta i sökaren ändå utan hittades först hemma. Positionen i gåsflocken stämde med vad jag snappade upp från andra skådare (med tuber). Tyvärr var ingen riktigt sugen på att hjälpa mig hitta den (för ovanlighetens skull, bortskämd med massa hjälp annars ) så jag sköt lite bilder på måfå... Sen dess har det retat mig att jag inte fick med ögat och jag har försökt hitta nåt att skilja den från bläsgås utan framgång... Så till slut fick man ju testa här.
Sanningen är alltså att jag inte artade den på plats och således inte är helt 100 på att det är just fjällgåsen på bild... Var som sagt mest ett långskott för att se om nån hade mer info.
Stort tack för svaren iaf, mkt uppskattat.
Edit: Det var fö vid detta tillfället som tanken på en (billig) tub väcktes... Även om jag vill fotografera fåglar så kan det ju va till hjälp ibland att veta vad det är man ska försöka få på bild...
backman.ola at gmail.com
Mvh/ Ola