Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Auberg
Aktiv medlem
En enkel är det. Om det var någon skillnad i färg så är det snarare en viss individuell variation i så fall.Antar att detta är en enkelbeckasin, flera av dess följerslagare var dock mer åt det gråa hållet än det bruna, har det med ålder eller kön att göra ?
Visa bilaga 123570
/Fredric
Mvh/ Ola
Fredric A
Aktiv medlem
En enkel är det. Om det var någon skillnad i färg så är det snarare en viss individuell variation i så fall.
Mvh/ Ola
Okej!
Tack för snabb info
/Fredric
yens
Aktiv medlem
Vad kan detta vara får fågel? Råstasjön Solna idag.
Storskrake, en hane
AFJ
Aktiv medlem
Peterus
Aktiv medlem
Behöver hjälp med att fastställla om det här är en talltita eller entita? eller kanske någon annan fågel?Gissar själv talltita men behöver er hjälp!
Tusen tack på förhand!
// Anette
Nog är det väl en Talltita alltid?
Brukar ha fel på dessa men stor haklapp, helvit kind, "tjurnacke"!
Får bara Talltitevibbar
Martin Hofverberg
Aktiv medlem
Hej behöver hjälp med denna
En kompis fotade denna utanför köksfönstret, jag har kikat i fågelboken och tycker att det liknar en blå kärrhök. Men jag har ju haft fel förut. Fotot är taget i Karlstads trakten.
Tacksam för svar
Martin Hofverberg
En kompis fotade denna utanför köksfönstret, jag har kikat i fågelboken och tycker att det liknar en blå kärrhök. Men jag har ju haft fel förut. Fotot är taget i Karlstads trakten.
Tacksam för svar
Martin Hofverberg
Bilagor
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Trädpip!Behöver hjälp med den här lärkan.
Kan det vara en Trädpiplärka eller är det en Ängspiplärka?
/Rasmus
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Ingen ljus fläck vid näbbasen säger talltita!Behöver hjälp med att fastställla om det här är en talltita eller entita? eller kanske någon annan fågel?Gissar själv talltita men behöver er hjälp!
Tusen tack på förhand!
// Anette
/Rasmus
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Det är en duvhök, en ung sådan, som han fotat.En kompis fotade denna utanför köksfönstret, jag har kikat i fågelboken och tycker att det liknar en blå kärrhök. Men jag har ju haft fel förut. Fotot är taget i Karlstads trakten.
Tacksam för svar
Martin Hofverberg
/Rasmus
Martin Hofverberg
Aktiv medlem
Man tackar för det snabba svaret.Det är en duvhök, en ung sådan, som han fotat.
/Rasmus
Martin H.
Fredric A
Aktiv medlem
Falk och örn
Att detta är en falk är jag säker på, passerade den med bilen på nära håll men fick bara bild på långt avstånd tyvärr, kan det vara en stenfalk ?
![falk.jpg falk.jpg](https://obj.fotosidan.se/obj/xenforo/data/attachments/114/114821-83405a30745716a6622b16a4db637876.jpg)
Denna sågs också under bilfärden, tänkte havsörn direkt, men har den så mycket vitt under och ovan vingarna ? Tyckte även den mörka långt bak på stjärten var väldigt markkant brunt Är det Havs eller Kungsörn ?
'
/Fredric
Att detta är en falk är jag säker på, passerade den med bilen på nära håll men fick bara bild på långt avstånd tyvärr, kan det vara en stenfalk ?
![falk.jpg falk.jpg](https://obj.fotosidan.se/obj/xenforo/data/attachments/114/114821-83405a30745716a6622b16a4db637876.jpg)
Denna sågs också under bilfärden, tänkte havsörn direkt, men har den så mycket vitt under och ovan vingarna ? Tyckte även den mörka långt bak på stjärten var väldigt markkant brunt Är det Havs eller Kungsörn ?
![örn_1.jpg örn_1.jpg](https://obj.fotosidan.se/obj/xenforo/data/attachments/114/114822-82bd6e9c7c73d8c60fde798d1de1d1d5.jpg)
/Fredric
Senast ändrad:
yens
Aktiv medlem
Att detta är en falk är jag säker på, passerade den med bilen på nära men fick bara bild på långt avstånd tyvärr, kan det vara en stenfalk ?
Visa bilaga 123600
Visa bilaga 123601'
/Fredric
Jag tycker du har helt rätt, stenfalk och sedan kungsörn. Det vita bandet på stjärten och det vita på vingarna visar kungs- och att det är en örn går att se på storleken mot kråkan...
Fredric A
Aktiv medlem
Jag tycker du har helt rätt, stenfalk och sedan kungsörn. Det vita bandet på stjärten och det vita på vingarna visar kungs- och att det är en örn går att se på storleken mot kråkan...
Kul om jag har rätt, både är nya arter för mig! Tack för svar!
/Fredric
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Jag håller med föregående talare, helt klart stenfalk och ung kungsörn!Kul om jag har rätt, både är nya arter för mig! Tack för svar!
/Fredric
/Rasmus
tmkarlsson
Avslutat medlemskap
Graylingman
Aktiv medlem