NeXur
Aktiv medlem
Tack för svar!Men första tanke var kungsörn men jag är VÄLDIGT osäker!
Invänta proffsen.
Det finns i området (Mellan södra Vänern o Hästefjorden), men min egna fullt oproffsiga första gissning är kanske ormvråk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar!Men första tanke var kungsörn men jag är VÄLDIGT osäker!
Invänta proffsen.
Tack för svar!
Det finns i området (Mellan södra Vänern o Hästefjorden), men min egna fullt oproffsiga första gissning är kanske ormvråk?
Ormvråk är en utmärkt gissning. ;-)Tack för svar!
Hej
Efter att ha tittat på andra bilder så är jag tveksam till Brunand, vad säger ni??
Mvh
/Niklas
Ursäkta min okunskap, och det är helt tillåtet att håna mig och bilden i sig är heller inget vidare då det var regn i luften. Ormvråk?
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=2606422
hmmmm havsörn i Vallentuna utanför Stockholm?, inte jättenära havet precis, men de kanske lever på andra ställen än havsbandet?Jag vill ha det till en yngre havsörn.
Hjälp.. brun kärrhök?...
hmmmm havsörn i Vallentuna utanför Stockholm?, inte jättenära havet precis, men de kanske lever på andra ställen än havsbandet?
Thanx
Havsörn ser jag ofta i Vallentuna!
Det häckar (minst) ett par i Väsby. Det kan vara dessa som flyger förbi.
Skulle sätta ett utropstecken istället för frågetecken där.
En ljus ormvråk. Sk börringetyp om man så vill.ööh nu fixar jag inte denna.. någon??
En ljus ormvråk. Sk börringetyp om man så vill.
Mvh/ Ola
Jo, det är inte den ljusaste typen och ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt var gränsen går för att den ska få kallas börringe. Det är ju endast en benämning på de ljusaste vråkarna och på intet sätt någon systematisk benämning. Hur som helst så är det en ormvråk av relativt ljus typ.hmm.. jag har en del så kallade börringevråkar på bild, men denna upplevde jag som grå på ryggen..
Jo, det är inte den ljusaste typen och ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt var gränsen går för att den ska få kallas börringe. Det är ju endast en benämning på de ljusaste vråkarna och på intet sätt någon systematisk benämning. Hur som helst så är det en ormvråk av relativt ljus typ.
Mvh/ Ola