Warbird
Aktiv medlem
Det finns nåt som kallas aviärt pox-virus. Kan vara nåt sånt kanske? Googla på det.
Ni tror inte att det helt enkelt är dåligt bordsskick?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns nåt som kallas aviärt pox-virus. Kan vara nåt sånt kanske? Googla på det.
Visa bilaga 120500
Finns det någon möjlighet att se vad detta är för fågel som jag tyvärr upptäckte för sent för att kunna få en bra bild.
Mycket tacksam för svar!
Blå kärrhök!
/Rasmus
Ni tror inte att det helt enkelt är dåligt bordsskick?
Jo, du har nog helt rätt. 15m från där den här bilden togs finns en nyponhäck där jag sett hur de borrar ner hela huvet i frukterna. Se man lär sig något nytt varje dag.
Tack, för en mycket trevlig lösning.
Micke.
Jodå, visst är det en spetsbergare.Några fåglar från helgen.
Hoppas på spetsberggås, fanns på plats enligt skådare, men alla gäss ser ju ungefär lika ut...
Jodå, visst är det en spetsbergare.
Nr 2 ser ut att vara en kungsörn, nr 3 en fjällvråk och nr 4 storskrakar.
Mvh/ Ola
Jag var där tillsammans med Anna och har en nästan exakt likadan bild som Annas på gåsen ovan. Den här bifogade bilden är tagen endast en sekund före den jag har som är likadan som Annas, men jag vågar ändå inte känna mig säker på att även detta är en spetsbergsgås. Vad säger expertisen?
/M*
Den främre är en spetsbergare o den bakre en sädgås.
Såg dessa i Gardasjön, och blir inte klok på vad det är. Misstänker hane och hona av samma art, men vilken?
Såg denna på långt håll och hittar inget som liknar den i mina böcker eller då jag googlar. Bilden är tagen 2011-10-21 Hammarö, Värmland vid Vänern
Ser väl ut som Grönsiska överst och Grönfink nederst?
Tyvärr inga bra bilder idag heller, har ljusat upp den lite i rawhanteraren men får den inte bättre än så här (men kan man programmet bättre kan man säkert få den lite bättre) )
Havgårdssjön i Skåne nu i eftermiddags. Den ljusbruna framdelen av vingarna gör att jag vill ha det till skrikörn, och de långa pennorna till att jag vill ha den till större sådan. Men jag ser inga komman, och med tanke på hur många dräkter det finns så kan det ju säkert vara både kungs och havs också.
Vad säger ni som kan?
Tackar för det!Det är en ung havsörn.