Annons

Fågelidentifikation

Jo, du har nog helt rätt. 15m från där den här bilden togs finns en nyponhäck där jag sett hur de borrar ner hela huvet i frukterna. Se man lär sig något nytt varje dag.
Tack, för en mycket trevlig lösning.

Micke.

Ingen orsak Micke!

Det bara slumpade sig att bilderna jag tog idag liknade den första "sjukdomsbilden" :)
 
Några fåglar från helgen.

Hoppas på spetsberggås, fanns på plats enligt skådare, men alla gäss ser ju ungefär lika ut...
 

Bilagor

  • IMG_1369.jpg
    IMG_1369.jpg
    43.1 KB · Visningar: 368
  • IMG_1189.jpg
    IMG_1189.jpg
    34.2 KB · Visningar: 375
  • IMG_1331.jpg
    IMG_1331.jpg
    45.2 KB · Visningar: 369
  • IMG_1396.jpg
    IMG_1396.jpg
    29 KB · Visningar: 371
Också spetsbergsgås?

Jag var där tillsammans med Anna och har en nästan exakt likadan bild som Annas på gåsen ovan. Den här bifogade bilden är tagen endast en sekund före den jag har som är likadan som Annas, men jag vågar ändå inte känna mig säker på att även detta är en spetsbergsgås. Vad säger expertisen?
/M*
 

Bilagor

  • 111016_hjalsta_0336.jpg
    111016_hjalsta_0336.jpg
    21.9 KB · Visningar: 355
Jag var där tillsammans med Anna och har en nästan exakt likadan bild som Annas på gåsen ovan. Den här bifogade bilden är tagen endast en sekund före den jag har som är likadan som Annas, men jag vågar ändå inte känna mig säker på att även detta är en spetsbergsgås. Vad säger expertisen?
/M*

Den främre är en spetsbergare o den bakre en sädgås.
 
Änder

Såg dessa i Gardasjön, och blir inte klok på vad det är. Misstänker hane och hona av samma art, men vilken?
 

Bilagor

  • bild-1.jpg
    bild-1.jpg
    86 KB · Visningar: 358
  • bild-2.jpg
    bild-2.jpg
    59.4 KB · Visningar: 354
Experthjälp önskas

Såg denna på långt håll och hittar inget som liknar den i mina böcker eller då jag googlar. Bilden är tagen 2011-10-21 Hammarö, Värmland vid Vänern
 

Bilagor

  • 21102011.jpg
    21102011.jpg
    17.5 KB · Visningar: 296
Vilken örn?

Tyvärr inga bra bilder idag heller, har ljusat upp den lite i rawhanteraren men får den inte bättre än så här (men kan man programmet bättre kan man säkert få den lite bättre) :eek:)

Havgårdssjön i Skåne nu i eftermiddags. Den ljusbruna framdelen av vingarna gör att jag vill ha det till skrikörn, och de långa pennorna till att jag vill ha den till större sådan. Men jag ser inga komman, och med tanke på hur många dräkter det finns så kan det ju säkert vara både kungs och havs också.

Vad säger ni som kan?
 

Bilagor

  • IMG_3459.JPG
    IMG_3459.JPG
    24.4 KB · Visningar: 320
Tyvärr inga bra bilder idag heller, har ljusat upp den lite i rawhanteraren men får den inte bättre än så här (men kan man programmet bättre kan man säkert få den lite bättre) :eek:)

Havgårdssjön i Skåne nu i eftermiddags. Den ljusbruna framdelen av vingarna gör att jag vill ha det till skrikörn, och de långa pennorna till att jag vill ha den till större sådan. Men jag ser inga komman, och med tanke på hur många dräkter det finns så kan det ju säkert vara både kungs och havs också.

Vad säger ni som kan?

Det är en ung havsörn.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.