Paodi
Aktiv medlem
Så är det! Härligt!
Mvh/ Ola
Tackar!
Det fina är att det bara var en bonus utöver den svarthakade buskskvättan jag var där för att se (vilket jag även gjorde).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så är det! Härligt!
Mvh/ Ola
En bra dag då. ;-)Tackar!
Det fina är att det bara var en bonus utöver den svarthakade buskskvättan jag var där för att se (vilket jag även gjorde).
Denna påminner i mångt och mycket om en gransångare, men färgerna på fjädrarna är lite annorlunda så kanske är det något annat? Den var ensam och totalt oskygg. Inga läten heller...
Denna påminner i mångt och mycket om en gransångare, men färgerna på fjädrarna är lite annorlunda så kanske är det något annat? Den var ensam och totalt oskygg. Inga läten heller...
Stenskvätta. Det är faktiskt ingen sångare utan en s.k. "småtrast", därmed släkt med bl a rödhakar, buskskvättor, rödstjärtar och näktergalar.
/Johan
Jaha! Inte jättelik bilden i fågelboken direkt. Men enligt googlebilderna kan den tydligen se ut så här med Jag tackar och bugar. Inte konstigt då att jag inte hittade den...
Beror nog på vilken fågelbok man använder. Vet inte om du har Fågelguiden. Om inte, så gå och köp den, bättre än så blir det inte...och där borde stenskvättehonan se ut ungefär som den gör på din bild.
// Daniel
Jo, jag har just den och den är kanon. Men just denna fågel skulle jag inte koppla till bokens bild faktiskt. Kanske delvis pga fågeln på mitt foto burrat upp sig en aning, samt att den saknar en vit fläck ovanför ögat.
Någon som vet vad det här kan vara för något?
Svårt att se på bilden, men det kan vara värt ett försök!
När den flög så liksom hackade den fram med vingarna.
http://img3.imageshack.us/i/vadfasen.jpg/
Titta noga på din bild, nog tycker jag att den är ljus ovanför ögat.
Att hitta fåglar i en fågelbok är inte alltid så lätt, man måste alltid väga in alla karraktärer på en fågel. Alla individer ser inte exakt ut som i boken, det finns variationer. Men hur som haver så är det en ganska art-typisk stenskvätta du fotat.
Mvh. Magnus
Hej
Fick dessa två i sökaren vid MorupsTånge. Någon som kan säga vad det är.
Tack för svar!
///Lars-Ove
Jepp! Och den undre en ängspiplärka.Den översta är en Hämpling iaf.
Hej!Vad kan detta vara för fågel?
Var ute vid Rimbo idag och spanade, var mycket rovfågel!
Tacksam för hjälp!