-friberg-
Aktiv medlem
Stämmer bra
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte hitta rätt vad gäller den här fågeln.
Tycker inte att ögonbindeln stämmer överens med stjärtmesen och pungmesen ser i fågelguiden ut att ha en mer färgrik rygg. (Ruggningen kanske gör det lite knepigare att jämföra med fågelboken.)
Du tror helt rätt!Tror att detta kan vara en Skogssnäppa, men vadare är absolut inte min starka sida.
Någon som Vet vad det är?
Mvh
/BJUK
(Större format: http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=2310772&target=_blank)
Du tror helt rätt!
Mvh/ Ola
Kan detta vara korsning grågås och kanadagås? Främst tänkte jag på det eftersom jag faktiskt såg ett par med denna kombination som verkade hänga ihop. Fotat i Drottningholm.
Nåågon som har någon ide om vad detta kan vara för and?
En gräsand. Troligtvis en gammal hona, dom kan ibland få hanfärger då dom blir gamla.
Intressant. Hade jag ingen aning om. Vad beror det på/syftar det till?
Någon duktig därute som genom kroppsformen kan säga mig vad detta är för pippi? Trodde det var något av "det vanliga" (kaja, duva osv) som flög förbi, tog en bild efteråt och såg då att det var något annat men är osäker på exakt vad...
En vacker hane grönsiska.Någon som vet? Hittar den inte i fågelböckerna. Den satt stilla och poserade bra i kvällsolen i alla fall
En vacker hane grönsiska.
Mvh/ Ola
Så är det! Härligt!Den rackarn ville inte posera för mig, men några papparazzibilder blev det..
Det kan väl inte vara något annat än en ringtrast?