Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Umeflippen
Aktiv medlem
Blir dom verkligen så vita ????
Jodå. De gamla havsörnarna kan bli väldigt gråvita.
Håller dock med om att denna var ovanligt ljus i färgen.
Piabobacka
Aktiv medlem
Såg denna fågel genom köksfönstret, är det enkel eller dubbelbeckasin? Tycker dubbel passar bättre enligt vad jag sett och läst så här snabbt, men då förekommer dubbel inte så här långt norrut (strax ovanför Umeå-trakten, men på finska sidan) enligt min kära gamla fågelbok.
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Såg denna fågel genom köksfönstret, är det enkel eller dubbelbeckasin? Tycker dubbel passar bättre enligt vad jag sett och läst så här snabbt, men då förekommer dubbel inte så här långt norrut (strax ovanför Umeå-trakten, men på finska sidan) enligt min kära gamla fågelbok.
Det är varken eller, det är en morkulla!
Inte den vanligaste köksfönster-arten direkt.... ;-)
/Oscar
Birdman
Aktiv medlem
Kärrhök av något slag?
Vad är det andra som flyger förbi, storspov?
Brun kärrhök och som sagt, storspov,
// Daniel
Lucky Luke
Avslutat medlemskap
blåhund
Aktiv medlem
Brun kärrhök och som sagt, storspov,
// Daniel
Tusen tack för info=))
Circium
Aktiv medlem
Det är väl antagligen en vanlig ejderhane mitt på bilden, men visst ser den konstig ut med det gula vid ögat och blått vid näbbroten?
Det gula vid ögat är näben vänd mot kameran, det blå vid näbbroten är hanens vänstra kind och "näbben" är huvudet på en ejderhona.
/Niklas
Osquar
Aktiv medlem
Det gula vid ögat är näben vänd mot kameran, det blå vid näbbroten är hanens vänstra kind och "näbben" är huvudet på en ejderhona.
/Niklas
Helt korrekt noterat!
Ett mycket bra exempel på att man inte ska/kan lita på vad en bild med tekniska brister visar. Värt att tänka på ffa. vid bestämningsproblem som i denna tråd... Bilder kan visst ljuga... ;-)
/Oscar
Auberg
Aktiv medlem
Utan tvekan! Jag får det till 9 st sjöorrar bland ejdrarna på bilden.Nu är ju som sagt bildkvalitén inte den bästa, men skulle inte mittengänget (mindre, svarta/bruna) kunna vara sjöorrar?
// Daniel
Mvh/ Ola
Birdman
Aktiv medlem
Är detta en brun glada?
Den håller till runt huset där jag bor, så jag skall nog få lite bättre kort på den vad det lider. Röda glador finns det sedan tidigare flera stycken, men denna mörka är ny.
/Karl
Ser onekligen ut som en brun glada. Var är den plåtad?
// Daniel
Falumas
Aktiv medlem
Ser onekligen ut som en brun glada. Var är den plåtad?
// Daniel
Adliswil
/Karl
Osquar
Aktiv medlem
Är detta en brun glada?
Den håller till runt huset där jag bor, så jag skall nog få lite bättre kort på den vad det lider. Röda glador finns det sedan tidigare flera stycken, men denna mörka är ny.
/Karl
Klockren BG!
/Oscar
NovaCapella
Aktiv medlem
Birdman
Aktiv medlem
... dom ljusa fälten på sidan av huvudet förvillar mig. Förlåt kvalitéten men kortet är tagit genom köksfönstret.
Visst är det en hona gråsparv.
// Daniel
Birdman
Aktiv medlem
Adliswil
/Karl
Ok...inte i Svea Rike alltså! Inte den vanligaste fågeln i här, men årlig i mindre antal.
Falumas
Aktiv medlem
Ok...inte i Svea Rike alltså! Inte den vanligaste fågeln i här, men årlig i mindre antal.
Glador, vråkar och hökar är väldigt vanliga här i Schweiz. Örnar är heller inte sällsynta. Tyvärr ser jag dom flesta från bilen och har inte kameran tillgänglig då.
Dessa bilder tog jag från Terassen medans jag grillade förra året.
http://www.gilen.ch/bilder/Fagel2/
Den bruna gladan har flugit förbi på mindre än 5m håll några gånger när jag haft händerna fulla med annat än kameran, så bättre bild kommer helt säkert.
/Karl