Osquar
Aktiv medlem
Tack Oscar, men den första (den ovanför) är en fjällvråk, det stämmer va?
Yepp!
Den vita stjärtovansidan med ett svart brett ändband = fjällvråk.
/Oscar
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack Oscar, men den första (den ovanför) är en fjällvråk, det stämmer va?
Visst är det en svarthakad busk. Hane av västlig ras, dessutom. Har varit ett tag på den lokalen.
Anden ovan är en gräsand med fel i färgpigmenteringen, vilket inte är så himla ovanligt. Den är dock inte albino då den har kvar mörka inslag i fjäderdräkten.
// Daniel
Haha, det var ju ett roligt inlägg ovan, jag har nämligen precis samma fråga, jag bifogar två bilder på den lille gynnaren, någon som kan upplysa mig om det är en tall eller en? Tyvärr ingen hjälp av ljudet.
edit: tagna i Skåne idag, 6/12.
Det kanske syns bättre på denna bild????
PS: Är det nån som kan tala om hur man kan skilja en entita från en talltita??
Jag satt nyss och gick igenom tidigare års fågelbilder. När jag skulle rensa gamla dåliga bilder, hittade jag dessa två fåglar som jag är aningen osäker på. Är bägge ormvråkar tro?
Jag satt nyss och gick igenom tidigare års fågelbilder. När jag skulle rensa gamla dåliga bilder, hittade jag dessa två fåglar som jag är aningen osäker på. Är bägge ormvråkar tro?