Annons

Fågelidentifikation

Re: Och gammal

Tonyeagle skrev:
Vet inte om den honfärgade är ung men den andra är i alla fall en gammal hane i eklipsdräkt.

På ungfågeln syns inte vingspegeln, den ser man mer eller mindre av på honan.( Kollade när jag var ute o paddlade nyss.)

Mvh.

/Janne
 
Nån som klarar denna? Näktergal eller ung koltrasthona har någon sagt, men jag är helt vilsen. Fler bilder finns om det behövs.
 

Bilagor

  • dsc07031 x irfan.jpg
    dsc07031 x irfan.jpg
    30.8 KB · Visningar: 592
Vilken "ung"fågel

Kommer med en fågel från dagens skörd som jag inte har koll på men hoppas få hjälp med.
 

Bilagor

  • jag-ser-dig-också1.jpg
    jag-ser-dig-också1.jpg
    98.6 KB · Visningar: 396
Vilken fågel... ?

Någon som kan hjälpa mej,vad är detta för fågel. Fotad som ni ser i vass.
 

Bilagor

  • img_9771.jpg
    img_9771.jpg
    96.7 KB · Visningar: 379
Denna är fotad med en kompaktkamera på en badstrand nere på Naxos i Grekland. Den hade bo med ägg precis bredvid en gångväg - i sanden. Jag får det till en svartbenad strandpipare. Kan det stämma?
 

Bilagor

  • nog svartbenad strandpipare..jpg
    nog svartbenad strandpipare..jpg
    62 KB · Visningar: 354
gunau skrev:
Denna är fotad med en kompaktkamera på en badstrand nere på Naxos i Grekland. Den hade bo med ägg precis bredvid en gångväg - i sanden. Jag får det till en svartbenad strandpipare. Kan det stämma?

Yepp! Hona.
Kanonbild med titt-å-trycken!!

/Oscar
 
Tack Daniel och Oscar! F.Ö en kul liten rackare som körde hela teatern med släpande vinge o.s.v. Måste vara stressigt att häcka på en badstrand om man har det beteendet..../Gunnar
 
Större eller mindre?

Hej.
Jag var ute med hunden och gick i skogen på Värmdö för ca: 1 månad sen och som tur var hade jag kameran med mig.
Det var första gången jag såg korsnäbbar och nu undrar jag om någon kan se om det är den större eller den mindre varianten jag fick på bild?
 

Bilagor

  • img_x8968 x irfan.jpg
    img_x8968 x irfan.jpg
    48.2 KB · Visningar: 419
Fotade denna i helgen hos några bekanta i ärla mellan strängnäs å eskilstuna, är det nån form av hackspett eller? Gillade sången från den, sen dök en till upp å dom satt och småsjöng i trädet =)

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • unknown.jpg
    unknown.jpg
    34.8 KB · Visningar: 381
Silver räven skrev:
Hej Christian.
Det är en hackspett trots att den heter spillkråka.

Aha jo den såg ju onekligen ut som en hackspett men jag har aldrig sett en helsvart utan bara den klassiska och gröngölingen då.

Tack för svaret!
 
Jag var ute vid en av mina favoritlokaler idag, som jag besöker ganska regelbundet. Då såg jag denna vadare som jag vid första anblick antog småspov men tog några bilder för att identifera säkrare hemma. Nu ser jag att näbben är uppåtböjd, så jag gissar på juv. myrspov. Dock hade gärna hört era synpunkter.

Bilden är 100% crop ifall ni undrar över kvalitéen... :)
 

Bilagor

  • _dsc9439.jpg
    _dsc9439.jpg
    40.8 KB · Visningar: 336
Marterius skrev:
Jag var ute vid en av mina favoritlokaler idag, som jag besöker ganska regelbundet. Då såg jag denna vadare som jag vid första anblick antog småspov men tog några bilder för att identifera säkrare hemma. Nu ser jag att näbben är uppåtböjd, så jag gissar på juv. myrspov. Dock hade gärna hört era synpunkter.

Bilden är 100% crop ifall ni undrar över kvalitéen... :)

Gluttsnäppa?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.