Gydrate
Medlem
Re: En bild till
Mindre korsnäbb
Silver räven skrev:
Här är en till bild
Mindre korsnäbb
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Silver räven skrev:
Här är en till bild
Marterius skrev:
Jag var ute vid en av mina favoritlokaler idag, som jag besöker ganska regelbundet. Då såg jag denna vadare som jag vid första anblick antog småspov men tog några bilder för att identifera säkrare hemma. Nu ser jag att näbben är uppåtböjd, så jag gissar på juv. myrspov. Dock hade gärna hört era synpunkter.
Bilden är 100% crop ifall ni undrar över kvalitéen...
Osquar skrev:
1. Spovsnäppa
2. Mosnäppa
3. Brushane
4. Drillsnäppa
/Oscar
gunau skrev:
Denna är fotad med en kompaktkamera på en badstrand nere på Naxos i Grekland. Den hade bo med ägg precis bredvid en gångväg - i sanden. Jag får det till en svartbenad strandpipare. Kan det stämma?
holmbo skrev:
Kan någon avgöra om detta kan vara en Wilsonsimsnäppa som syns på bilderna (den ljusa snäppan). Bland en flock normala smalnäbbade simsnäppor fanns ett par simsnäppor som var ljusare och något större. Bilderna är tagna vid Stockvike på södra Gotland idag på ca 600 meters håll genom tubkikaren så den håller inte så hög kvalite ;-) men det går kanske att avgöra ändå. Fåglarna betedde sig som vanliga simsnäppor på deras ryckiga och knixiga stil.
//Lars
holmbo skrev:
Tackar för ett snabbt besked. Förutsättningarna var ju inte det bästa.
//Lars
holmbo skrev:
Jo... Inte nog med avståndet, "värmedallringarna" gör ju sitt till också.
//Lars
Osquar skrev:
Myrspov
/Oscar