Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
kameraroffe
Aktiv medlem
kameraroffe
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
boxen
Aktiv medlem
Re: Silver eller fisk?
Utan att vara expert så skulle jag säga att detta är en silvertärna.
Detta pga avsaknaden av svart på näbbens spets, de korta benen och de långa spröten.
// Tobbe
WFS) (Graylingman skrev:
Trodde detta var en fisktärna, men blir lite tveksam när den inte har nån svart näbbspets. Är det kanske inte nån bra karaktär? Vad säger experterna?
Detta pga avsaknaden av svart på näbbens spets, de korta benen och de långa spröten.
// Tobbe
boxen
Aktiv medlem
karamelll skrev:
Vad är detta för en liten gynnare? Fotad utanför Norrköping
Forfarande utan att vara expert så skulle jag säga att detta är en bofink (hona).
// Tobbe
gun25
Medlem
Rovfågel - kusten Nyköping
Önskar hjälp med idenifiering av en mindre rovfågel, som mest sitter stilla i en hög tall eller björk. Verkar vara 2 ungfåglar.
Det blir ett väldigt liv av andra fåglar när de flyttar på sig. Hussvalan har fått ungar och försöker jag iväg dem när de flyttar till annat träd.
Svårt att fota med 300mm objektiv utan stativ så bilderna blev oskarpa.
Bild 1
Önskar hjälp med idenifiering av en mindre rovfågel, som mest sitter stilla i en hög tall eller björk. Verkar vara 2 ungfåglar.
Det blir ett väldigt liv av andra fåglar när de flyttar på sig. Hussvalan har fått ungar och försöker jag iväg dem när de flyttar till annat träd.
Svårt att fota med 300mm objektiv utan stativ så bilderna blev oskarpa.
Bild 1
Graylingman
Aktiv medlem
Re: Re: Silver eller fisk?
Känns fortfarande tveksamt tycker jag. Spröten och näbben talar för silver-. Färgen på hals och bröst tycker jag talar för fisk-. Längd på hals och ben tycker jag talar för fisk-
Eftersom du inte är nån expert efterlyser jag fortfarande ett expertutlåtande
boxen skrev:
// Tobbe
Känns fortfarande tveksamt tycker jag. Spröten och näbben talar för silver-. Färgen på hals och bröst tycker jag talar för fisk-. Längd på hals och ben tycker jag talar för fisk-
Eftersom du inte är nån expert efterlyser jag fortfarande ett expertutlåtande