ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

Hej! Vad är detta för fågel jag fotograferade i Tyresta i går (2/11)? Skickar 2 bilder då kvaliten är mycket dålig.

Bilagor

• rovfågel_tyresta.jpg
    rovfågel_tyresta.jpg
    46.2 KB · Visningar: 453
rovfågeln med 2 bilder

Det är en havsörn, förmodligen en andra årets örn då det ser ut som ruggningsluckor (ojämn vingbakkant) på vingen.

Artbestämning är bl.a vita stjärtfjädrar med svart kant, ljusa axilarer (dvs fjädrarna precis vid sidan av kropp mot vingen) har bara havsörn. Den ljusa halsboan är nog ett ljusfenomen av något slag. Bilden är med hög kontrast vilket kan luras lite.

Ni som begriper er på sånt, vad är detta för en mes, då? Jag hann bara med några snabba skott när den seglade förbi, så den har drag av suddmes, men inte så farligt ändå.

Bilagor

• pippifågel.jpg
    pippifågel.jpg
    30.2 KB · Visningar: 410
Är ingen gamexpert, men efter att ha jämfört med lite bilder tycker jag det ser ut som en kalkongam.
/Danne

Tack. Jag ser nu att jag glömde att berätta att den seglade över Fall Creek Falls, Tennessee. Den funderade kanske på om någon av turisterna möjligen skulle drulla över kanten och bli gamföda!

Någon som kan hjälpa mig med identifikationen på denna fågel?

Hjälstaviken, Enköping i mars månad.

Bilagor

• bird.jpg
    bird.jpg
    51.1 KB · Visningar: 694
Är detta en sparvhök?

Hej! idag när jag stod och fotade småfåglar vid fågelbordet dök denna fågel upp! det vart soprent vid fågelbordet!
Synd att inte ljuset var bättre!

Är det en sparvhök? den verkade för liten för att vara en duvhök!

/mvh
Magnus

Bilagor

• _mg_4790-edit-2_300_hök_2.jpg
    _mg_4790-edit-2_300_hök_2.jpg
    69.1 KB · Visningar: 642
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar