Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Auberg
Aktiv medlem
Håller med!Ser ganska bra ut för örnvråk
Auberg
Aktiv medlem
Hej!Jag håller på med arkivrevidering och behöver hjälp. Den här gynnaren kom till fågelbordet och åt upp en av de andra gästerna. Är det en sparv- eller duvhök?
Det är en sparvhök.
Mvh/ Ola
aasaboe
Aktiv medlem
Hej!
Det är en sparvhök.
Mvh/ Ola
Tack för det, Ola!
kjellepelle
Aktiv medlem
Quatermass
Medlem
Hittar inte denna i våra fågelböcker, någon som vet vad det är?
Dessvärre var den inte särskilt intresserad av att bli fotograferad så bilden är ganska oskarp.
Bergfink som jag ännu inte fått syn på själv.
Mvh Johan
kjellepelle
Aktiv medlem
Bergfink som jag ännu inte fått syn på själv.
Mvh Johan
Tack för snabbt svar! Den har vi i fågelboken men jag trodde inte att den förekom så långt söderut som Stockholm. (Från Dalarna och norrut står det i våra böcker). När jag läser lite till står det: "...men kan milda vintrar även stanna i södra Sverige...." Så det är väl en mild vinter då.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Hmm
Om du kikar lite till i boken så förstår du att det är en fågel som häckar i norra delarna av landet och som flyttar söderut på hösten ut ur landet. Men milda vintrar kanske inte alla flyttar utan en del stannar i södra halvan av Sverige. Finns det utbredningskartor så framgår det nog säkert.
Om du kikar lite till i boken så förstår du att det är en fågel som häckar i norra delarna av landet och som flyttar söderut på hösten ut ur landet. Men milda vintrar kanske inte alla flyttar utan en del stannar i södra halvan av Sverige. Finns det utbredningskartor så framgår det nog säkert.
Fotografen_
Aktiv medlem
Orre
Avslutat medlemskap
Drillsnäppa.
//Benny
hornavan
Aktiv medlem
Håller med!
Tack för svaret. Det är en mycket vanlig rovfågel i Eilat vid denna tid.
Magnus Göransson
Aktiv medlem
Magnus Göransson
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Påträffad ute på Revinge-fälten i Skåne i somras.
Gulärla, hane
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Magnus Göransson
Aktiv medlem
Tack för ditt svar Stefan!
R_Aalto
Aktiv medlem
Havsörn...ingen tvekan?
Hej, är rätt säker på att detta är en ung havsörn, men jag är inte någon expert på ngt sätt. Anledningen till att jag vill få det bekräftat är att en kompis sa att det kan vara en kungsörn eftersom näbben är ngt mindre...
Men visst är det väl en Havsörn?
Mvh / amatören
Hej, är rätt säker på att detta är en ung havsörn, men jag är inte någon expert på ngt sätt. Anledningen till att jag vill få det bekräftat är att en kompis sa att det kan vara en kungsörn eftersom näbben är ngt mindre...
Mvh / amatören
Bilagor
Orre
Avslutat medlemskap
Mvh / amatören
Havsörn.
//Benny
R_Aalto
Aktiv medlem