Osquar
Aktiv medlem
Hej!
Tveklöst en större med den näbben.
Mvh/ Ola
Instämmer!
/Oscar
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Tveklöst en större med den näbben.
Mvh/ Ola
Hej!
Bilden är för liten och avslöjar för lite detalj för att jag ska våga mig på en gissning värd namnet. :-/
/Ola
Jag har haft sparvhök mitt i vintern ända uppe i Abisko. T.ex slog den en talgoxe 30/1 2010, så nog klarar dom vinter.
//Benny
Instämmer!
/Oscar
man kan väl också tillägga att en vanlig "feltolkning" är att juvenila fåglar skulle vara mindre i storlek.
men så är ju inte fallet. snarare är det isf tvärtom, även om det kan vara svårt att avgöra hos många arter.
annars är det bara att hålla med herrarna som redan svarat att det låter som trolig sparvhök.
///Berglin
Hej!Tack för svaren Oscar, Orre och Berglin. Det är ju sant att man inte alltid får rätt svar på nätet (även om ju även detta är ett nätforum).
Bra klargörande med begreppet juvenil. Jag trodde att det var helt enkelt synonymt med ung, som i ej ännu fullvuxen, men det har alltså mer att göra med fjäderdräkten än ålder/storlek.
Hej,
Är det någon som vet varför den är svart? För det är väl en blåmes?
MVH/ Bengt
Den ser lite sliten/blöt ut.. det är bara skuggor och avsaknad av jämn fjäderskrud eller möjligen lite smuts också. Men visst blåmes
Vad är detta för en fågel?
Lite snabbt igenom fönstret så inte den bästa bilden.
Tagen uppe i Örebro
Ok
Kul att veta
Tackar
Någon som kan hjälpa mig med de här två? Båda fotade i sydvästra Florida.
/Fredrik
Vadaren är en Willetsnäppa och den andre är en ung vit ibis.Någon som kan hjälpa mig med de här två? Båda fotade i sydvästra Florida.
/Fredrik
Ser ganska bra ut för örnvråkVad är detta för fågel?
Denär fotograferad i Eilat i Israel och indiska kråkor och duvor hatar den.
Tyvärr är skärpan inget vidare.