Annons

Fågelidentifikation

Fotade i somras på Ölands västkust strax norr om Grytehamn

bild 2 grönfink
bild 1 lite knepigare. fågeln är väldig ruggig i dräkten.
jag gissar ändå på lövsångare. det är en sångare med ljusa ben. lite svårt att få klämm på näbbens storlek o form när insekten är i näbben.
annars en så rätt grön färgton i dräkten. så om ingen annan kommer med någon grymt altenativ, håller jag på lövis.

///Berglin
 
bild 2 grönfink
bild 1 lite knepigare. fågeln är väldig ruggig i dräkten.
jag gissar ändå på lövsångare. det är en sångare med ljusa ben. lite svårt att få klämm på näbbens storlek o form när insekten är i näbben.
annars en så rätt grön färgton i dräkten. så om ingen annan kommer med någon grymt altenativ, håller jag på lövis.

///Berglin

Lövis känns helt rätt. Förmodligen en till döden utsleten stackars förälder vars skrikande ungar håller på att köra livet ur den... Han/hon ser nog fram emot den kommande ruggningen och semestern i tropikerna... ;-)

/Oscar
 
bild 2 grönfink
bild 1 lite knepigare. fågeln är väldig ruggig i dräkten.
jag gissar ändå på lövsångare. det är en sångare med ljusa ben. lite svårt att få klämm på näbbens storlek o form när insekten är i näbben.
annars en så rätt grön färgton i dräkten. så om ingen annan kommer med någon grymt altenativ, håller jag på lövis.

///Berglin

Instämmer.Dom blir väldigt slitna av en lång säsongs uppfödande.

Så här har dom det:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2462663.htm?set=mp


//Benny
 
Senast ändrad:
Blir så förbannad.. Dom är alltid för långt bort. 300/2.8 + 1.4x tc räcker inte..
Mig veterligen är detta havsörn och brun kärrhök?
Paviken, Gotland.
 

Bilagor

  • _MG_4896.jpg
    _MG_4896.jpg
    50.4 KB · Visningar: 330
  • _MG_4876.jpg
    _MG_4876.jpg
    15.3 KB · Visningar: 335
Vadare

Tog detta på midsommaraftonen vid Fysingen. Det började bli lite mörkt vilket gör att jag inte har någon aning om vad det är.
 

Bilagor

  • vadare.jpg
    vadare.jpg
    33.8 KB · Visningar: 277
Hade turen att få se två vackra rovfåglar på Gotlands östkust i somras.
Eftersom jag inte är kunnig i ämnet vänder jag mig nu till experterna i denna tråd. Kan ni urskilja vad det är för arter (det två första bilderna är en och samma fågel)?

Mvh Kristin
 

Bilagor

  • IMG_3533-3.jpg
    IMG_3533-3.jpg
    5.5 KB · Visningar: 240
  • IMG_3534-2.jpg
    IMG_3534-2.jpg
    4.9 KB · Visningar: 243
  • IMG_3554-2.jpg
    IMG_3554-2.jpg
    4.2 KB · Visningar: 240
Hade turen att få se två vackra rovfåglar på Gotlands östkust i somras.
Eftersom jag inte är kunnig i ämnet vänder jag mig nu till experterna i denna tråd. Kan ni urskilja vad det är för arter (det två första bilderna är en och samma fågel)?

Mvh Kristin

Jag sätter mina slantar på kungsörn.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.