gavia
Aktiv medlem
Min gissning är att du träffat på dessa!
1 - 3 Stenskvätta "Hona"
4 - 5 Gulärla
Vi får se vad experterna säger
// Thomas
får man tycka något så håller jag helt med Thomas
///Berglin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min gissning är att du träffat på dessa!
1 - 3 Stenskvätta "Hona"
4 - 5 Gulärla
Vi får se vad experterna säger
// Thomas
Fotade i somras på Ölands västkust strax norr om Grytehamn
bild 2 grönfink
bild 1 lite knepigare. fågeln är väldig ruggig i dräkten.
jag gissar ändå på lövsångare. det är en sångare med ljusa ben. lite svårt att få klämm på näbbens storlek o form när insekten är i näbben.
annars en så rätt grön färgton i dräkten. så om ingen annan kommer med någon grymt altenativ, håller jag på lövis.
///Berglin
Tror att detta är en pilgrimsfalk, ville bara fråga så jag är säker. Sågen den vid trandansen vi hornborgarsjön och man har rappoterat det därifrån senaste dagarna i dagensfågel. Bilden är kraftigt beskärd.
får man tycka något så håller jag helt med Thomas
///Berglin
bild 2 grönfink
bild 1 lite knepigare. fågeln är väldig ruggig i dräkten.
jag gissar ändå på lövsångare. det är en sångare med ljusa ben. lite svårt att få klämm på näbbens storlek o form när insekten är i näbben.
annars en så rätt grön färgton i dräkten. så om ingen annan kommer med någon grymt altenativ, håller jag på lövis.
///Berglin
Blir så förbannad.. Dom är alltid för långt bort. 300/2.8 + 1.4x tc räcker inte..
Mig veterligen är detta havsörn och brun kärrhök?
Paviken, Gotland.
Havsörn och brun kärrhök stämmer bra
Instämmer. Nån expert kanske kan spika åldern på dom ? Och könet på brunhöken ?
//Benny
Adult havsörn.
1K brun kärrhök. Kön är, från en bild, omöjligt att bestämma vid så ung ålder så vitt jag vet.
Mvh, Toni
Kärrsnäppa?
Nära Ale stenar i mitten av juli.
Tog detta på midsommaraftonen vid Fysingen. Det började bli lite mörkt vilket gör att jag inte har någon aning om vad det är.
Svartsnäppa?
Hade turen att få se två vackra rovfåglar på Gotlands östkust i somras.
Eftersom jag inte är kunnig i ämnet vänder jag mig nu till experterna i denna tråd. Kan ni urskilja vad det är för arter (det två första bilderna är en och samma fågel)?
Mvh Kristin
Jag sätter mina slantar på kungsörn.