Annons

Fågelidentifikation

Fotade i somras på Ölands västkust strax norr om Grytehamn

bild 2 grönfink
bild 1 lite knepigare. fågeln är väldig ruggig i dräkten.
jag gissar ändå på lövsångare. det är en sångare med ljusa ben. lite svårt att få klämm på näbbens storlek o form när insekten är i näbben.
annars en så rätt grön färgton i dräkten. så om ingen annan kommer med någon grymt altenativ, håller jag på lövis.

///Berglin

bild 2 grönfink
jag gissar ändå på lövsångare. det är en sångare med ljusa ben. lite svårt att få klämm på näbbens storlek o form när insekten är i näbben.
annars en så rätt grön färgton i dräkten. så om ingen annan kommer med någon grymt altenativ, håller jag på lövis.

///Berglin

Lövis känns helt rätt. Förmodligen en till döden utsleten stackars förälder vars skrikande ungar håller på att köra livet ur den... Han/hon ser nog fram emot den kommande ruggningen och semestern i tropikerna... ;-)

/Oscar

bild 2 grönfink

///Berglin

Instämmer.Dom blir väldigt slitna av en lång säsongs uppfödande.

Så här har dom det:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2462663.htm?set=mp

//Benny

Senast ändrad:
Blir så förbannad.. Dom är alltid för långt bort. 300/2.8 + 1.4x tc räcker inte..
Mig veterligen är detta havsörn och brun kärrhök?
Paviken, Gotland.

Bilagor

• _MG_4896.jpg
    _MG_4896.jpg
    50.4 KB · Visningar: 330
  • _MG_4876.jpg
    _MG_4876.jpg
    15.3 KB · Visningar: 335
Vadare

Tog detta på midsommaraftonen vid Fysingen. Det började bli lite mörkt vilket gör att jag inte har någon aning om vad det är.

Bilagor

• vadare.jpg
    vadare.jpg
    33.8 KB · Visningar: 277
Hade turen att få se två vackra rovfåglar på Gotlands östkust i somras.
Eftersom jag inte är kunnig i ämnet vänder jag mig nu till experterna i denna tråd. Kan ni urskilja vad det är för arter (det två första bilderna är en och samma fågel)?

Mvh Kristin

Bilagor

• IMG_3533-3.jpg
    IMG_3533-3.jpg
    5.5 KB · Visningar: 240
  • IMG_3534-2.jpg
    IMG_3534-2.jpg
    4.9 KB · Visningar: 243
  • IMG_3554-2.jpg
    IMG_3554-2.jpg
    4.2 KB · Visningar: 240
Hade turen att få se två vackra rovfåglar på Gotlands östkust i somras.
Eftersom jag inte är kunnig i ämnet vänder jag mig nu till experterna i denna tråd. Kan ni urskilja vad det är för arter (det två första bilderna är en och samma fågel)?

Mvh Kristin

Jag sätter mina slantar på kungsörn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar