sångberg
Aktiv medlem
Tacksam att få hjälp att identifiera denna.
Tror själv att det är en tallbit (hona)
Hej, skulle vilja säga att den är en honfärgard bändelkorsnäbb.
hälningar Ola S
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bändel it isInstämmer med Ola till fullo, dvs hona bändelkorsnäbb!
Var och när har du plåtat denna?
/Oscar
Stämmer bättre med grönbenaEn vadare från Ölands östsida i mitten av juli. Ja inte kärrsnäppan då utan den andra pippin. Får inte ihop näbbfärg med teckning osv... Förvirrad helt enkelt
Edit: Ja någon skumt färgad rödbena är det närmsta jag kommer...
En vadare från Ölands östsida i mitten av juli. Ja inte kärrsnäppan då utan den andra pippin. Får inte ihop näbbfärg med teckning osv... Förvirrad helt enkelt
Edit: Ja någon skumt färgad rödbena är det närmsta jag kommer...
Grönpåk i ett varmt ljus från den lågt stående solen.
/Oscar
Instämmer med Ola till fullo, dvs hona bändelkorsnäbb!
Var och när har du plåtat denna?
/Oscar
Den här höken har jag frågat om tidigare, men den trillade förbi obestämd... jag misstänker (numera...) att den tänker bli blå när den blir stor, och att den inte kommer från stäppen. Tagen 10/8 på östra öland när faktiskt stäpphökar var vanligare än blå kärrhökar...
Tack tack!
Tog den här i Tyskland, nån som vet arten? Hemskt läte hade den iallafall.
Luktar 2-3K blåhök hane... Den mörka bakkanten på handens senaste fjäderuppsättning bl.a pekar på blåhök. Dessutom är helhetsintrycket att fågeln är en hyfsat biffig typ (=blåhök), där en stäpp-hane är i sammanhanget en löjligt elegant spädis (honan är kraftfullare).
/Oscar
Hej,
Vad är detta för art, Skrattmås? Mina böcker visar mer orangea näbbar för dem, men det kanske inte denna fågel känner till...
// Johannes
Skrattmås stämmer fint, Adult i vinterdräkt.
// D
Att det här är en havsörn är jag rätt säker på. Fotograferad mellan Käglinge och Svedala (Skåne, strax utanför Malmö) igår. Går den att åldersbestämma någotsånär?
Hårt mobbad av två kajor och en rödglada så satt den så att jag från bil kunde beundra den under cirka 10 minuter innan den flög iväg med en glada efter sig.
Dubbelcheck tack!
mosnäppa
sandlöpare
sånglärka
kungsörn
juvenil kustsnäppa?
Dubbelcheck tack!
mosnäppa
sandlöpare
sånglärka
kungsörn
juvenil kustsnäppa?