Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Fotad i Gävles inre fjärd igårkväll.
Kan detta vara något annat än brun kärrhök? Tycker inte om den svarta bakkanten på vingen....
 

Bilagor

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    8.6 KB · Visningar: 405
Fotad i Gävles inre fjärd igårkväll.
Kan detta vara något annat än brun kärrhök? Tycker inte om den svarta bakkanten på vingen....

Det stämmer att det är en brun kärrhök, en ung hane. Den svarta bakkanten försvinner när den blir lite äldre.

/Dan
 
Har denna lite suddiga bild men tagen i ett vattenområde, den simmar rätt bra och tror att det är någon typ av sumphöna men är inte säker. Aldrig sett någon liknande förrut, kan någon hjälpa mig. Har någon bild till när den sitter på en stocken.
 

Bilagor

  • Vadare.jpg
    Vadare.jpg
    19.7 KB · Visningar: 393
Inte helt OK

Har denna lite suddiga bild men tagen i ett vattenområde, den simmar rätt bra och tror att det är någon typ av sumphöna men är inte säker. Aldrig sett någon liknande förrut, kan någon hjälpa mig. Har någon bild till när den sitter på en stocken.

Är inte helt nykter så jag får ingen kläm på fågeln! lägg upp den andra bilden så blir det nog bättre;)
 
ntt fågelproblem

Hejsan!
Villbryta in med ett fågelproblem om nån kan identifiera denna fågeln?
mvh
Kenneth
 

Bilagor

  • vetej.jpg
    vetej.jpg
    25.8 KB · Visningar: 391
Det är 3 som håller ihop och det är nog så att det är unga Rörhönor.

Tackar
 

Bilagor

  • Vadare2.jpg
    Vadare2.jpg
    26.1 KB · Visningar: 356
Hejsan!
Villbryta in med ett fågelproblem om nån kan identifiera denna fågeln?
mvh
Kenneth

En leucistisk (inga mörka färgpigment) småfågel av något slag. Rödhake skulle kunna vara ett alternativ, men det är svårt att avgöra vad det är med denna bild. Får inte någon riktig känsla gällande form osv när den sitter på det sättet. Helt klart en rolig och intressant fågel...

// Daniel
 
Vad är detta för fågel

Hej,

Sitter i en stuga på Åland och i en blomlåda har denna fågel byggt bo. Är det någon som har koll på vilken fågel det är?

Mvh
Göran
 

Bilagor

  • _MG_9502.jpg
    _MG_9502.jpg
    93.5 KB · Visningar: 343
Tycker jag har hygglig koll på fågelvärlden, men den här lilla saken
som jag fotade idag... har ingen aning om vad det kan vara. Någon?

/Roger
 

Bilagor

  • Vem.jpg
    Vem.jpg
    10.9 KB · Visningar: 389
Vad är dessa?
De två första vill jag minnas är samma fågel. (tredje bör höra dit med)
De två sista ska vara samma fågel.
 

Bilagor

  • IMG_6797.jpg
    IMG_6797.jpg
    70.1 KB · Visningar: 390
  • IMG_6809.jpg
    IMG_6809.jpg
    86.3 KB · Visningar: 399
  • IMG_6827.jpg
    IMG_6827.jpg
    38 KB · Visningar: 391
  • IMG_6885.jpg
    IMG_6885.jpg
    24.8 KB · Visningar: 394
  • IMG_6891.jpg
    IMG_6891.jpg
    26.4 KB · Visningar: 390
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.