Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Är inte näbben ganska kort också, vilket även det tyder på småspov? Jag vågar dock inte låta säker på något sätt, utan inväntar gärna expertisen...

Tycker också att näbben är kort, men då en ung storspov har kortare näbb än en fullvuxen har så vågar jag inte utesluta storspov.
 
hittade denna förmodade sävsparv på Öland vid midsommar, dock väldigt annorlunda i färgen mot de honor/ungfåglar jag sett förut fick jag för mig, eller?
 

Bilagor

  • savhona.jpg
    savhona.jpg
    19.7 KB · Visningar: 361
Blir inte riktigt klok på denna som jag får till brun kärrhök, även om jag tycker att huvudet är för mörkt. Skåne i början av juli. Vad tror ni?
 

Bilagor

  • 2009-07-02_Skåne__MG_9981_brun-kärrhök.jpg
    2009-07-02_Skåne__MG_9981_brun-kärrhök.jpg
    90.2 KB · Visningar: 344
  • 2009-07-02_Skåne__MG_9993_brun-kärrhök.jpg
    2009-07-02_Skåne__MG_9993_brun-kärrhök.jpg
    91.8 KB · Visningar: 364
  • 2009-07-02_Skåne__MG_9988_brun-kärrhök.jpg
    2009-07-02_Skåne__MG_9988_brun-kärrhök.jpg
    94.4 KB · Visningar: 341
Blir inte riktigt klok på denna som jag får till brun kärrhök, även om jag tycker att huvudet är för mörkt. Skåne i början av juli. Vad tror ni?

Det är absolut en brun kärrhök och ja, huvudet är mkt mörkt på denna individ. Kan inte påminna mig att jag sett en individ som är så pass mörk på huvudet, men jag vet att arten kan variera en hel del i teckning och färger.

// Daniel
 
vad för falk kan detta vara

Fotade den på en ö utan för tjörn
Gissar att det kan vara en tornfalk eller rödfalk

Mikael
 

Bilagor

  • falk.jpg
    falk.jpg
    11.7 KB · Visningar: 317
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.