Annons

Fågelidentifikation

Bilden togs 2009-06-27 bara en liten bit upp i skogen och det var flera sådana här fåglar som flög omkring där. Säkert rätt lätt men jag känner inte igen dem.
 

Bilagor

  • IMG_7293 (kopia).jpg
    IMG_7293 (kopia).jpg
    89.4 KB · Visningar: 304
Tack för det snabba svaret! Jag tycker det verkar rätt lätt att känna igen nötskrikor. Inte många liknande fåglar!
 
Tre olika fåglar som är ganska lika. Säg nu inte att det är törnsångare allihop! :)
Ung törnskata överst eller nåt sånt?
 

Bilagor

  • 1.JPG
    1.JPG
    17.8 KB · Visningar: 290
  • 2.JPG
    2.JPG
    16.5 KB · Visningar: 299
  • 3.JPG
    3.JPG
    25.2 KB · Visningar: 294
Vågar knappt gissa... Men är det inte en ungfågel Lövsångare eller Grönsångare? /Lasse
 

Bilagor

  • IMG_5166psfs.jpg
    IMG_5166psfs.jpg
    16.8 KB · Visningar: 411
Falkunge?

En kompis plåtade denna hårboll innan han flyttade den från vägen.
Vet någon vad det är?
Tack på förhand!
 

Bilagor

  • _MG_4089web.jpg
    _MG_4089web.jpg
    28.3 KB · Visningar: 419
Bilderna nedan är tagna på en äng i Sandemar. Den här stolpen (fö mycket passande med en skylt om fågelskyddsområde på) så abonnerade en vad jag tror är en Ängspiplärka (?) men helt rättsomdetvar dök fågeln på bild 2 upp och la beslag på stolpen. Efter flitigt bläddrande i min fågelbok har jag bestämt mig för att jag tror det är en Sävsparv ? Trean har jag bara en bild på och har inte en aning. Vad säger ni experter ?
 

Bilagor

  • Ängspiplärka.jpg
    Ängspiplärka.jpg
    14.3 KB · Visningar: 363
  • Sävsparv.jpg
    Sävsparv.jpg
    89.7 KB · Visningar: 366
  • Okänd Sandemar.jpg
    Okänd Sandemar.jpg
    75.8 KB · Visningar: 353
Senast ändrad:
Bilderna nedan är tagna på en äng i Sandemar. Den här stolpen (fö mycket passande med en skylt om fågelskyddsområde på) så abonnerade en vad jag tror är en Ängspiplärka (?) men helt rättsomdetvar dök fågeln på bild 2 upp och la beslag på stolpen. Efter flitigt bläddrande i min fågelbok har jag bestämt mig för att jag tror det är en Sävsparv ? Trean har jag bara en bild på och har inte en aning. Vad säger ni experter ?
Ängspiplärka
Sävsparv
Vet inte säkert, ser ut lite som en gråsparv tycker jag...
 
Bilderna nedan är tagna på en äng i Sandemar. Den här stolpen (fö mycket passande med en skylt om fågelskyddsområde på) så abonnerade en vad jag tror är en Ängspiplärka (?) men helt rättsomdetvar dök fågeln på bild 2 upp och la beslag på stolpen. Efter flitigt bläddrande i min fågelbok har jag bestämt mig för att jag tror det är en Sävsparv ? Trean har jag bara en bild på och har inte en aning. Vad säger ni experter ?

Den sista tycker jag känns som en törnsångare.

// Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.