Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
danh
Aktiv medlem
Fotad i Gävles inre fjärd igårkväll.
Kan detta vara något annat än brun kärrhök? Tycker inte om den svarta bakkanten på vingen....
Det stämmer att det är en brun kärrhök, en ung hane. Den svarta bakkanten försvinner när den blir lite äldre.
/Dan
J_nne
Aktiv medlem
Tonyeagle
Aktiv medlem
Inte helt OK
Är inte helt nykter så jag får ingen kläm på fågeln! lägg upp den andra bilden så blir det nog bättre
Har denna lite suddiga bild men tagen i ett vattenområde, den simmar rätt bra och tror att det är någon typ av sumphöna men är inte säker. Aldrig sett någon liknande förrut, kan någon hjälpa mig. Har någon bild till när den sitter på en stocken.
Är inte helt nykter så jag får ingen kläm på fågeln! lägg upp den andra bilden så blir det nog bättre
J_nne
Aktiv medlem
Har jusat upp den lite. Funderar på att se om jag kan hitta den igenoch ta lite flerkort.
Bilagor
Tonyeagle
Aktiv medlem
Direktnapp
Ja, som vanligt hugger du som en kobra Daniel! Snygga bilder på mularna i våras!!! Bra jobbat!
En ung rörhöna.
// Daniel
Ja, som vanligt hugger du som en kobra Daniel! Snygga bilder på mularna i våras!!! Bra jobbat!
Birdman
Aktiv medlem
Hehe, sorry Tony! Kunde bara inte låta bli ;-)
Tackar för dina ord kring mularna, otroligt häftiga fåglar med en enorm charm. Klippan är underbart!
// Daniel
Birdman
Aktiv medlem
Hejsan!
Villbryta in med ett fågelproblem om nån kan identifiera denna fågeln?
mvh
Kenneth
En leucistisk (inga mörka färgpigment) småfågel av något slag. Rödhake skulle kunna vara ett alternativ, men det är svårt att avgöra vad det är med denna bild. Får inte någon riktig känsla gällande form osv när den sitter på det sättet. Helt klart en rolig och intressant fågel...
// Daniel
Birdman
Aktiv medlem
Det är 3 som håller ihop och det är nog så att det är unga Rörhönor.
Tackar
Ja du kan ta bort noget :-D
Cardan
Medlem
Hejsan!
Villbryta in med ett fågelproblem om nån kan identifiera denna fågeln?
mvh
Kenneth
Mitt tips är också leucistisk rödhake.
Cardan
Medlem
Hej,
Sitter i en stuga på Åland och i en blomlåda har denna fågel byggt bo. Är det någon som har koll på vilken fågel det är?
Mvh
Göran
Det är en grå flugsnappare
thulin69
Aktiv medlem
vetgirig
Medlem
Ja du kan ta bort noget :-D
Tack för alla svar. Var ute igår och försökte att ta fler kort, men misslyckades med det, Såg i alla fall att det fanns två stycken.
mvh
Kenneth
InSipiD_
Aktiv medlem
Vad är dessa?
De två första vill jag minnas är samma fågel. (tredje bör höra dit med)
De två sista ska vara samma fågel.
Bilagor
Birdman
Aktiv medlem
Vad är dessa?
1. Blå kärrhök (2k hane?)
2. Se ovan.
3. Brun kärrhök
4. Tornfalk
5. Se ovan.
// Daniel