Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Gun
Aktiv medlem
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Acrocephalusarna kan jag icke, så rör/kärr-sångaren får jag lämna åt någon annan. Däremot kan jag säga att både "kornsparven" och "gulhämplingen" är gulsparvar. Kornsparven har inget gult huvud, och inte heller rödaktig gump. Gulhämplingen är ju som sagt gul, men den är även gul på ryggen. Den här fågeln är rödbrun där. Och den sista så skulle jag chansa på piplärka. Om alla tre fotona är tagna vid samma tillfälle så skulle jag vilja säga fältpiplärka.
2L8
Avslutat medlemskap
Rödvingetrast?
hej!
Är detta en rödvingetrast?
https://0dr6la.blu.livefilestore.co...nC8sSVtBQB0XnzXGVuYmw/_MG_5912-Edit_1024_.jpg
/Mvh
Magnus
hej!
https://0dr6la.blu.livefilestore.co...nC8sSVtBQB0XnzXGVuYmw/_MG_5912-Edit_1024_.jpg
/Mvh
Magnus
H_W
Aktiv medlem
hej!
/Mvh
Magnus
En rödvingetrast och en blå flickslända ser det ut som...
2L8
Avslutat medlemskap
Oj, du har koll på maten också Tack så mycket! Den häckar i knähöjd i en rishög under en grankvist! 2st små ungar har den!En rödvingetrast och en blå flickslända ser det ut som...
/M
Birdman
Aktiv medlem
Måste väl vara en Nattskärra .......???
Yes!
// Daniel
The Champ
Aktiv medlem
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Sävsångare, Acrocephalus schoenobaenus, är det. Väldigt nära släkt med rörsångaren.
Auberg
Aktiv medlem
Känns svårt att säga något om den sista bilden. Kvaliteten är ju inte den bästa så färgerna kommer kanske inte fram som de skall. Det är i alla fall ingen fältpiplärka. Den har inte ett så fläckat bröst.Undrar vad dessa är?
Gissar på kornsparv,gulhämpling och trädlärka?
Den sista syns ju knappt,men den var ganska stor och alldeles prickig på bröstet.
/ Gun
Mvh/ Ola
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Kan man helt utesluta taltrast? Den har ju vissa likheter med den...Känns svårt att säga något om den sista bilden. Kvaliteten är ju inte den bästa så färgerna kommer kanske inte fram som de skall. Det är i alla fall ingen fältpiplärka. Den har inte ett så fläckat bröst.
Mvh/ Ola
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Pilfink, en nära släkting till gråsparven. Att den har brunt på huvudet och svarta kindfläckar visar på det.
Birdman
Aktiv medlem
Känns svårt att säga något om den sista bilden. Kvaliteten är ju inte den bästa så färgerna kommer kanske inte fram som de skall. Det är i alla fall ingen fältpiplärka. Den har inte ett så fläckat bröst.
Mvh/ Ola
Att det inte är en fältpip håller jag med om, skulle nog hellre vilja ha det till en taltrast faktiskt.
// Daniel